Igen nehéz felvenni a versenyt a magyar tulajdonban lévő kozmetikai cégeknek a tőkeerős multinacionális vállalatokkal, ezért értékesítéseiket megpróbálták más irányba fordítani: tavaly a kiskereskedelmi hálózatok értékesítésének csökkenése mellett a kozmetikákba történő direkt szállítások, valamint a bérmunkák volumene lényegesen megnőtt.
Nagy Antal, a kozmetikai segédanyagok gyártásában piacvezető Nagév Kft. ügyvezetője hangsúlyozta, hogy a termelés Nyugat-Magyarországról keleti irányba történő átszorulása a hazai kozmetikai ipar évek óta megfigyelhető folyamata. A korábbi nagy gyártókkal szemben mára a kis- és középvállalkozások kerültek előtérbe, ennek oka, hogy a nagyvállalatok nem rendelkeztek a megfelelő rugalmassággal, illetve későn vagy egyáltalán nem kezdték meg a korszerű alapanyagok használatát – tájékoztatott Nagy Antal.
A Caola termékcsaládot gyártó Egyesült Vegyi Művek elismeri: régen a kozmetikai ipar teljes áruválasztékát gyártották, ma azonban mindössze a férfikozmetikumok és a tubusos termékek piacán rendelkeznek elfogadható piaci részesedéssel.
Keresztes Krisztián, az Anaconda termékeket gyártó Body Care Kft. marketingvezetője elmondta: a magyar gyártóknak jelenleg termékeik alacsony árát kell kihangsúlyozniuk, annak érdekében, hogy be tudjanak kerülni a nagy bolthálózatok értékesítési rendszerébe.
Ukrajnában automatikusan katonai nyilvántartásba veszik a 18 éveseket















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!