Matricás lesz az M5-ös

E hónap végéig meg akarja vásárolni az állam az AKA Rt. részvényeit, hogy bevonja a matricás rendszerbe az M5-ös autópályát is. Ha erre az időpontra nem sikerül lebonyolítani a vételt, az M5-ös március 12-től akkor is matricás lesz. Fónagy János volt közlekedési miniszter üdvözölte, hogy a kormány megfogadta a Fidesz véleményét, hogy a kivásárlás mellett, és nem a 2030-ig tartó árnyékdíjrendszer mellett döntött.

Munkatársainktól
2004. 01. 07. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Január 31-ig az állam megvásárolja az Alföldi Koncessziós Autópálya (AKA) Rt. részvényeit, amelyhez a Postabank privatizációjából származó bevétel bőven biztosít forrást – jelentette be tegnap Medgyessy Péter. Ezzel a döntéssel az M5-ös autópálya március 12-től bekerül a matricás rendszerbe, s ezzel egy időben kiírják a pályázatot az M5-ös autópálya továbbépítésére Szegedig. Az autópálya-szakasz 2005 végére elkészül – tette hozzá.
A részleteket ismertetve tegnapi tájékoztatóján Gál J. Zoltán kormányszóvivő elmondta, hogy a kormány felhatalmazta Csillag István gazdasági és közlekedési minisztert, hogy tárgyaljon az AKA Rt. részvényeinek megvásárlásáról. A miniszter e hó végéig kapott haladékot, hogy a tárgyalásokat befejezze az autópálya üzemeltetési jogát birtokló társasággal. A cég részvényeinek felvásárlásról azért döntött a kormány, mert a céggel a korábbi tárgyalások során nem sikerült olyan egyezségre jutnia, amely lehetővé tette volna az M5-ös matricás rendszerbe való mielőbbi bevonását.
*
Ha nem sikerül a hónap végéig az AKA részvényeinek felvásárlása, 2004. március 12-től az M5-ös autópálya akkor is matricás lesz – mondta Gál J. Zoltán, hangsúlyozva, hogy az autópálya-matrica ára nem változik.
Fónagy János, az Orbán-kormány közlekedési minisztere a lépéssel kapcsolatban lapunknak úgy fogalmazott, örömmel fogadta a Medgyessy-kabinet döntését. Hozzátette: ezzel a jelenlegi kormány helyrehozta a Horn-kabinet M5-ös autópályával kapcsolatos korábbi hibás döntéseit. Fónagy pozitívan értékeli, hogy a jelenlegi kormány megfogadta a Fidesz véleményét, s a kivásárlás és nem a 2030-ig tartó árnyékdíjrendszer mellett döntött. Utóbbi ugyanis évi 8–10 milliárdos kiadást jelent a büdzsének.
Fónagy üdvözölte, hogy a sztrádát tovább akarják építeni, ám hozzátette: reméli, ezt betartják, nem úgy, mint a 800 kilométeres autópálya-építési ígéretet. Kérdés, kik lesznek az építők, s a közbeszerzési eljárásban mennyire kapnak lehetőséget a magyar középvállalatok. Fónagy bízik abban, hogy a kormány ez esetben nem az M3-as és M5-ösnél korábban alkalmazott gyakorlatát választja, amikor már a kiírásnál tudni lehetett, kik a befutók.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.