Megérkezett az új Volkswagen Golf

Megérkezett Magyarországra is a Volkswagen Golf ötödik generációja. Az új Golf minden bizonnyal népszerű lesz, hiszen 13 év alatt a Golf és Golf Variant modellekből mintegy 36.500 darab talált gazdára. Az elmúlt 4 évben hazánkban évente átlagosan 3.542 Golf és Golf Variant került az ügyfelekhez - jelenti az automotor.hu.

MNO-összefoglaló
2004. 01. 17. 20:04
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az ötödik generációs új Golf első nyugat-európai piaci megjelenésére 2003. októberében került sor. A teljesen áttervezett új Golfból az év végéig mintegy 135.000 darab gördült le a gyártósorokról. 2004-re a Volkswagen körülbelül 600.000 darab Golf gyártását tervezi. Az új Golf minden bizonnyal Magyarországon is népszerű lesz, hiszen 13 év alatt a Golf és Golf Variant modellekből mintegy 36.500 darab talált gazdára. Az elmúlt 4 évben hazánkban évente átlagosan 3.542 Golf és Golf Variant került az ügyfelekhez.

Karosszéria méretek: Mivel az új Golf karosszériája szélesebb (1.759 mm / + 24 mm), magasabb (1.485 mm / + 41 mm), így utastere is sokkal tágasabb (+ 54 mm utastér hosszúság), mint a negyedik generációé. A növekedés különösen a hátsó utastérben (+ 52 mm lábtér / + 24 mm belmagasság és + 8 mm az első üléseknél) és a csomagtartóban (350 liter / + 20 liter) érzékelhető.
Karosszéria minősége: A statikus karosszéria merevség 80%-os megnövelésével az új Golf olyan színvonalat ér el, amelyre versenytársai nem képesek. Jelentősen növekedett a nagyszilárdságú karosszériaelemek használatának aránya. Végeredményként jelentős többletet könyvelhető el a karosszéria szilárdsága, az ütközési biztonság és a kényelem szempontjából, a súly optimalizálása mellett. A gyártósoron 140 különleges robot biztosítja az új Golf karosszériájának magas szilárdságát. Összesen 70 méter hosszú lézerrel hegesztett varrat kerül az új Golfba, szemben az elődjét jellemző öt méteres hosszúságú lézervarrat-hosszal.

Karosszéria design: Az új családtag már első pillantásra összetéveszthetetlenül felismerhetően Volkswagen Golf, éppúgy mint a kategóriát teremtő előző modellek. A design azonban jellegzetes C oszlopával, a karosszéria erőteljes kialakítású hátsó részével, a karosszéria elejének kihangsúlyozottan sportos jellegével és az izmosan karcsú körvonalával magabiztos új dinamikát sejtet. Ezt a magabiztosságot kihangsúlyozza a feltűnő kerek ikerfényszóró és a Phaeton stílusát követő egybeépített irányjelző. A hátsó lámpák a dupla lencseelemmel szintén jellegzetesek. Moduláris ajtók: Az új Golf az első olyan acélkarosszériás, sorozatban gyártott személygépkocsi, amely moduláris rendszer szerint készült ajtókkal van felszerelve. Sérülés esetén így lehetséges csak a külső burkolólemezt kicserélni az egész ajtó helyett. Ez jelentős idő- és költségmegtakarítást eredményez.

Belső tér: A Golf új belső tere kiválóan példázza a részletekre való odafigyelést. Például az üléseket a maximális kényelem érdekében teljesen áttervezték. Az alapvető ergonómiai jellemzőkön kívül a beállítási tartományokat is újradefiniálták: az első ülés most már szélesebb tartományban állítható mind vízszintes, mind függőleges irányban. A szokásos aszimmetrikusan osztott hátsó üléstámlán kívül opcióként szerelhető be olyan első utasülés, amelynek a támlája vízszintes szintig előrehajtható. Az új Golf ebben a szegmensben az első olyan autó, amelyet elektromosan négy irányban állítható deréktámasszal kínálnak (amely az elektromosan állítható ülésbe van beépítve).

Futómű: A Volkswagen új felfüggesztési rendszere éppolyan sportos, mint amilyen biztonságos. Elöl jelentősen továbbfejlesztett McPherson típusú futómű gondoskodik a tökéletes úttartásról; hátul újonnan kifejlesztett, többlengőkaros futómű van beépítve – ez az úttörő jellemző meghatározza a jövőbeli elvárásokat ebben a szegmensben. A többlengőkaros futóműnek (négylengőkaros felfüggesztésnek) köszönhetően a kormányozhatóság és a vezetés kényelme határozottan javult. Mivel az új Golfban döntött lengéscsillapítókat és ovális, padlólemez alatti rugókat használnak, a csomagtartó átrakodási mérete (a kerékdobok közötti távolság) növekedett. A kormányzási teljesítményt új elektromechanikus kormányrendszer teszi tökéletessé, amely rendkívül jó „középállás érzetet” kínál és jelentősen hozzájárul a megbízható egyenes vonalú stabilitáshoz.

Motorok: A bevezetési fázisban az új Golf négyféle benzinmotorral (1.4-es 55 kW/75 LE, 1.4 FSI 66 kW/90 LE, 1.6 75 kW / 102 LE, 1.6 FSI 85 kW/115 LE) és két TDI motorral (1.9 TDI 77 kW/105 LE és 2.0 TDI 103 kW/140 LE teljesítménnyel) kapható Magyarországon. Később további motorok állnak majd rendelkezésre: egy 2.0 FSI 110 kW/150 LE teljesítménnyel, és egy 2.0 SDI (55 kW/ 75 LE teljesítménnyel). A sportos élvonalbeli motorok bevezetése a harmadik fázisban történik.

Sebességváltók: A Golf 1.4 és 1.9 TDI ötfokozatú váltóval rendelkezik. A Golf 1.6 FSI és a 2.0 TDI alapfelszereléséhez hatfokozatú váltó tartozik (ez az 1.9 TDI-nél opcionális). Ultramodern, automata hatfokozatú is váltó kapható a Golf 1.6 FSI-hez. A TDI-motorok alternatív megoldásként sportos közvetlen kapcsolású sebességváltóval (DSGâ) kombinálhatók: ez az innovatív váltómű félautomata és teljesen automata üzemmódokat is kínál.

(automotor.hu)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.