Reklámkampányt indít a gazdasági tárca

Kommunikációs kampányt indít a gazdasági tárca a magyar vállalkozások pályázati lehetőségeinek népszerűsítésére. Az „Adott a lehetőség” szlogennel elindított reklámhadjárat 160 millió forintba kerül.

Erdősi Csaba
2004. 01. 06. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Január végéig az összes, vállalkozásokat támogató pályázatát nyilvánosságra hozza a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM) – jelentette be tegnap sajtótájékoztatón Csillag István, a szaktárca vezetője. A lehetőségek és a GKM munkájának megismertetésére ezzel párhuzamosan országos reklámkampány indul. A 160 millió forintos ismeretterjesztő hirdetéssorozat lebonyolítását a Saatchi&Saatchi reklámügynökség nyerte el közbeszerzési eljárás keretében.
Európai uniós és hazai forrásokból a beruházásösztönzésre, a kis- és közepes méretű vállalkozások fejlesztésére, a kutatási, fejlesztési és innovációs tevékenység segítésére, illetve az információs társadalom kiépítésére koncentráló gazdasági versenyképesség operatív program keretében 2004 és 2006 között összesen 583 millió eurós keretösszegből pályázhatnak a vállalkozások. Környezetvédelmi fejlesztésekre – ivóvízellátás, szennyvízkezelés, hulladékgazdálkodás, megújuló energiaforrások felhasználása – 440 millió euró áll rendelkezésre ugyanezen idő alatt.
Csillag István hangsúlyozta: az „Adott a lehetőség” szlogennel elindított, február 29-ig tartó kampány azt a célt szolgálja, hogy az érintettek könnyebben eligazodjanak a megváltozott feltételek és viszonyok között. A szakminiszter elmondta, hogy a nemzeti pályázatokat is hamarosan kiírják, és ezek jelentős része a hitelhez jutást segíti. Támogatják az ipari parkokba való betelepedést, a regionális centrumok kialakítását és az energia-megtakarítást is.
Kérdésünkre Csillag István közölte, hogy a pályázatok megírásában a vállalkozókat a tárca által kiképzett szakemberek, az úgynevezett multiplikátorok segítik. Velük a kamarákon és a megyei munkaügyi központokon keresztül lehet felvenni a kapcsolatot.

Továbbra sem tudni, mikorra kerülhet be az Európa legdrágább autópályájaként emlegetett M5-ös a hazai matricás rendszerbe. A Magyar Nemzet kérdésére Csillag István mindössze annyit közölt, hogy erre vagy valamilyen más megoldásra akkor számíthatunk, ha a szaktárca és a gyorsforgalmi utat üzemeltető AKA Rt. megállapodik. Ismeretes, a tárgyalások elhúzódása miatt Medgyessy Péter miniszterelnök is figyelmeztette Csillag Istvánt.




Furcsa médiakosár
A GKM kampányához mi ajánlottuk a megfelelő médiumokat, és a minisztérium a listát kisebb módosításokkal elfogadta – nyilatkozta a kommunikáció lebonyolításával megbízott Saatchi&Saatchi reklámügynökség vezetője. Kérdésünkre, hogyan maradhatott ki a médiakosárból a közszolgálati Duna Televízió, és hogyan kerülhetett be oda a főleg állatvilággal és földrajzzal foglalkozó National Geographic, Paksy Zoltán elmondta, hogy a csatornákat a célcsoport analízise és a nézettségi mutatók alapján választották ki. A kampányban egyébként öt televíziós és rádiós csatorna, valamint nyolc napi-, illetve hetilap vesz részt. A GKM ezeken kívül közterületi plakátokon és az interneten is népszerűsíti önmagát, illetve a pályázati lehetőségeket. (E. Cs.)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.