Január végéig az összes, vállalkozásokat támogató pályázatát nyilvánosságra hozza a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM) – jelentette be tegnap sajtótájékoztatón Csillag István, a szaktárca vezetője. A lehetőségek és a GKM munkájának megismertetésére ezzel párhuzamosan országos reklámkampány indul. A 160 millió forintos ismeretterjesztő hirdetéssorozat lebonyolítását a Saatchi&Saatchi reklámügynökség nyerte el közbeszerzési eljárás keretében.
Európai uniós és hazai forrásokból a beruházásösztönzésre, a kis- és közepes méretű vállalkozások fejlesztésére, a kutatási, fejlesztési és innovációs tevékenység segítésére, illetve az információs társadalom kiépítésére koncentráló gazdasági versenyképesség operatív program keretében 2004 és 2006 között összesen 583 millió eurós keretösszegből pályázhatnak a vállalkozások. Környezetvédelmi fejlesztésekre – ivóvízellátás, szennyvízkezelés, hulladékgazdálkodás, megújuló energiaforrások felhasználása – 440 millió euró áll rendelkezésre ugyanezen idő alatt.
Csillag István hangsúlyozta: az „Adott a lehetőség” szlogennel elindított, február 29-ig tartó kampány azt a célt szolgálja, hogy az érintettek könnyebben eligazodjanak a megváltozott feltételek és viszonyok között. A szakminiszter elmondta, hogy a nemzeti pályázatokat is hamarosan kiírják, és ezek jelentős része a hitelhez jutást segíti. Támogatják az ipari parkokba való betelepedést, a regionális centrumok kialakítását és az energia-megtakarítást is.
Kérdésünkre Csillag István közölte, hogy a pályázatok megírásában a vállalkozókat a tárca által kiképzett szakemberek, az úgynevezett multiplikátorok segítik. Velük a kamarákon és a megyei munkaügyi központokon keresztül lehet felvenni a kapcsolatot.
Továbbra sem tudni, mikorra kerülhet be az Európa legdrágább autópályájaként emlegetett M5-ös a hazai matricás rendszerbe. A Magyar Nemzet kérdésére Csillag István mindössze annyit közölt, hogy erre vagy valamilyen más megoldásra akkor számíthatunk, ha a szaktárca és a gyorsforgalmi utat üzemeltető AKA Rt. megállapodik. Ismeretes, a tárgyalások elhúzódása miatt Medgyessy Péter miniszterelnök is figyelmeztette Csillag Istvánt.
Furcsa médiakosár
A GKM kampányához mi ajánlottuk a megfelelő médiumokat, és a minisztérium a listát kisebb módosításokkal elfogadta – nyilatkozta a kommunikáció lebonyolításával megbízott Saatchi&Saatchi reklámügynökség vezetője. Kérdésünkre, hogyan maradhatott ki a médiakosárból a közszolgálati Duna Televízió, és hogyan kerülhetett be oda a főleg állatvilággal és földrajzzal foglalkozó National Geographic, Paksy Zoltán elmondta, hogy a csatornákat a célcsoport analízise és a nézettségi mutatók alapján választották ki. A kampányban egyébként öt televíziós és rádiós csatorna, valamint nyolc napi-, illetve hetilap vesz részt. A GKM ezeken kívül közterületi plakátokon és az interneten is népszerűsíti önmagát, illetve a pályázati lehetőségeket. (E. Cs.)