A montreali központú szervezet augusztusban még 4,4 százalékos forgalombővülést várt 2004-re és 6,3 százalékot 2005-re, azután, hogy 2001-ben visszaesett a forgalom, majd két év stagnálás, illetve további kisebb csökkenés következett. A teljes forgalom – amely a menetrend szerinti belföldi és nemzetközi utas- és teherforgalmat tartalmazza – 2003-ban két százalékkal csökkent. Az előző esztendő a légi forgalom számára nehéz év volt az atípusos tüdőgyulladás (SARS) és az iraki háború miatt. A SARS májusi tetőzésekor az ázsiai és csendes-óceáni térség légi forgalma az egy évvel korábbinak a fele volt. A ICAO márciusi és szeptemberi tanácskozásán számba veszi a repülésbiztonsági intézkedéseket – közölte a Reuters.
Az osztrák Airest légi és reptéri utasellátó társaság a sikeres szlovéniai debütálás után tovább akar terjeszkedni Kelet- és Dél-Európában – jelentette ki a cég ügyvezető igazgatója. Georg Urbanski tegnap elmondta, hogy jelenleg több dél-európai, köztük a zágrábi, belgrádi és szarajevói légikikötővel tárgyalnak. Vizsgálják a pozsonyi megjelenés lehetőségét is. Az Airest 2002 végén kezdte meg működését Dél-Európában az Adria Airways partnereként a ljubljanai repülőtéren.
Az osztrák cég az idén arra számít, hogy négy százalékkal, 68 millió euróra emelkedik az árbevétele. Urbanski szerint az idén öt százalékkal bővül a légipiac, és ennek jó része az olcsó légitársaságokra jut, amelyeknél nincs benne a jegyárban a fedélzeti étkeztetés. A cég a növekedést attól várja, hogy a több utasnak köszönhetően bővül a repülőtereken az éttermi fogyasztás.
Az Air Berlin és Niki Lauda volt Forma–1-es világbajnok nemrégiben alapított cége létrehozta az olcsó jegyű európai légitársaságok első szövetségét. Elsődleges cél a kelet-európai terjeszkedés – jelentette ki az Air Berlin igazgatója, Joachim Hunold. A megállapodás értelmében az Air Berlin átveszi a Lauda-féle osztrák N. L.–Luftfahrt GmbH 24 százalékát. A tervek szerint jövő áprilisban két új Airbust állítanak forgalomba. A brit olcsó jegyű társaságokkal nem akarnak együttműködni. A volt Forma–1-es világbajnok tavaly októberben szerezte meg a csődbe jutott Aero Lloyd légitársaság többségét. Az ugyancsak a Niki Lauda alapította Lauda Air korábban az Austrian Airlines csoporthoz csatlakozott.

Eltűnt pásztói nőt keres a rendőrség