A japán Nissan tavaly 14,4 százalékkal növelte autóeladásait Európában, és így az európai gyártók kárára emelkedett a piaci részaránya.
A Nissan Nyugat-Európában 3,06 százalékos piaci részesedést ért el – a 2002-es 2,7 százalék után – az összességében 1,4 százalékkal szűkült piacon. (MTI–Eco)
Robert Zoellick amerikai kereskedelmi megbízott a tavaly Dohában megszakadt kereskedelmi tárgyalások felújítására sürgette a Kereskedelmi Világszervezet (WTO) tagországait. Zoellick a WTO 148 tagországának küldött levelében hangsúlyozta, hogy az Egyesült Államok erőfeszítéseket tesz a tárgyalások újraindítására. (MTI-Eco)
Mihail Kaszjanov orosz miniszterelnök elutasította az Európai Unió által szorgalmazott gázpiaci liberalizációt. Az állam a Gazpromnak, a világ legnagyobb gázipari vállalatának többségi tulajdonosaként alacsonyan akarja tartani az árat. Az állami támogatásnak köszönhetően az orosz iparvállalatok 25 dollárt (19,6 eurót) fizetnek 1000 köbméter földgázért, ez az ár 2004-ben 35 dollárra emelkedik. (MTI-Eco)
Németországban novemberben 1,3 százalékkal nőtt az ipari termelés októberhez képest, és 1,1 százalékkal haladta meg a 2002. novemberit. Tavaly novemberben a bővülés lassult az októberi 2,8 százalékos havi és 1,4 százalékos tizenkét havi ütemről. Ez utóbbi a hétfőn kiigazított adatsor: a minisztériumban korábban 2,4 százalékos havi és 0,7 százalékos tizenkét havi ütemet jelentettek. (MTI-Eco)
A német Bosch autóipari beszállító a következő két évben 500 munkahelyet szüntet meg 2500-ból franciaországi fékgyártóüzemében – írta a Le Figaro a vállalattól származó információkra hivatkozva.
A Bosch csoportnak három érdekeltsége van Magyarországon. Legutóbb december elején adott át egy új, 30 ezer négyzetméter alapterületű üzemcsarnokot a Robert Bosch Elektronikai Kft. hatvani gyárában. Az anyacég 72 millió eurós beruházásában elkészült csarnokba Németországból, Franciaországból és Spanyolországból helyezik át a gépjármű-elektronikai vezérlőberendezések gyártását. (MTI-Eco)

Eltűnt pásztói nőt keres a rendőrség