Budán alagútban haladna a kiszélesített alsó rakpart a Margit híd és a Szabadság híd között, a tetején pedig gyalogossétányt alakítanának ki a legújabb elképzelések szerint. A főváros azért vizsgálja felül a korábbi terveket, mert az UNESCO is foglalkozott a kérdéssel, a Duna-part ugyanis a világörökség része. Az ilyen területeket érintő beruházások esetében kötelező a megfelelő szakmai egyeztetés. Ha ez elmarad, akkor akár a világörökség címet is visszavonhatják. Az UNESCO levélben fordult Hiller István kultuszminiszterhez, aki várhatóan heteken belül tanácskozást hív össze az ügyben.
A hazai környezetvédők és civil szervezetek is éppen az egyeztetést hiányolták a rakpart kiszélesítésének ügyében. Mint ismert, a beruházás környezetvédelmi engedélyét megtámadta a Levegő Munkacsoport, de tiltakozó akciót szervezett a Védegylet is. A zöldek szerint ugyanis akár harminc százalékkal is megnövekedhetne a forgalom, ha elkészülne a kétszer két sávos út.
A rakpart kiszélesítése az alagút és a gyalogossétány nélkül is több mint tízmilliárd forintba kerülne, a megváltoztatott, lényegesen drágább tervek végrehajtására a fővárosnak várhatóan nem lesz pénze. Atkári János főpolgármester-helyettes nemrégiben az egyik legkétségesebb sorsú beruházásnak nevezte a rakpartszélesítést.
Az építkezés tervezése egyébként is évek óta áll, mert a különböző engedélyek kiadása nagyon lassú, a környezetvédelmi hatóság eljárása például három és fél évig tartott. Ez idő alatt a többi engedély hatályát vesztette, így a fővárosnak az egész eljárást elölről kell kezdenie.

Eltűnt pásztói nőt keres a rendőrség