Szűkülő Malév-szolgáltatás

Átalakítja fedélzeti szolgáltatási rendszerét a Malév Rt., a változásoktól jelentős eredményeket vár költségszinten a légitársaság vezetése. Az átalakítások elsősorban az európai járatok turistaosztályait igénybe vevő utazóközönséget érintik.

Putsay Gábor
2004. 01. 12. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Rendre a legjobb kiszolgálást nyújtó európai légitársaságnak választják az utasok a Malév Rt.-t, ám a „kedvenc légitársaság” listáján – legalábbis a közvélemény-kutatások szerint – nincs előkelő helyen a nemzeti cég. A konkurencia a fapados társaságok előretörésével átalakította szolgáltatási rendszerét, mivel az utasok elsősorban a repülőjegyek ára, a megbízhatóság – késések, járatkimaradások – alapján választ. Azért, hogy a Malév Rt. költségszinten tartani tudja a lépést, a fedélzeti ellátást is egyszerűsítik, olcsóbbá teszik. Mint arról Vermes Zoltán, a Malév Rt. ügyfélszolgálati igazgatója tegnap beszámolt, lényeges változások az európai járatok turistaosztályain lesznek. Az ellátási rendszert négy időzónára osztották – 60 perc alatti, 60–90 és 90–150 perc közötti, illetve 150 perc feletti – ennek megfelelő szintű fedélzeti kiszolgálásban részesülnek a repülőjegyet váltó utasok. A fapadosokhoz és több európai légitársasághoz hasonlóan nem szüntetik meg az étel- és italkínálatot, ám elsősorban a rövidebb távú járatokon szerényebb kiszolgálásra lehet számítani. Ami viszont jelentős változás lesz, hogy az európai járatok fedélzetén napi- és hetilapokat, folyóiratokat csak az üzleti utasok kapnak. Az országos napilapokból újságonként egységesen 750 darabot rendel a téli menetrend szerint közlekedő napi negyvennégy járatára a Malév, továbbra is olvashatók lesznek – legalábbis az első osztályon – az eddigi hetilapok és folyóiratok. Vermes Zoltán közölte: a cateringellátás évente 3,5–4 milliárd forintba kerül – ezen belül az újságok megvásárlása 250 millió forint –, a költségek az átalakítással 6–800 millió forinttal csökkenthetők.
Átszervezik a beszállítói hálózatot, ugyanis a fedélzeten felszolgált fogyasztási cikkeket a piaci árnál lényegesen nagyobb összegekért vásárolták a kizárólagos beszállítóktól. Ezen a területen is versenyt teremtenek – mondta Vermes Zoltán –, ugyanakkor kevés cég rendelkezik a légiipar elvárásai szerinti speciális logisztikai háttérrel. A Malév Rt. két külső céggel, a Honet Rt.-vel, valamint a London Sandwichel kötött legutóbb szerződést, az első osztályú utasok ellátását továbbra is a Pannónia Accors Hotel’s Rt. biztosítja.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.