Elkészült a fővárosban az a budai alsó rakpart kibővítésével kapcsolatos terv, amely a jelek szerint kompromisszumos megoldásként elnyerheti a zöldek támogatását is – tudtuk meg. A hírek szerint a javaslat értelmében a Margit híd és a Szabadság híd közötti szakaszon megőriznék a jelenlegi két sávot, alatta pedig egy alagútban az átmenő forgalom futna további két sávon. Az alagútnak csak a két hídfőnél lenne kapcsolódási pontja a felső rakpart forgalmával.
Vay Márton, a Védegylet képviselője elfogadhatónak tartaná a főváros tervét abban az esetben, ha megvalósul két, a beruházásban korábban szereplő elem: a Fő utca sétálóutcává alakítása, valamint a 17-es és 19-es villamosok vonalának újbóli összekötése. Vaynak ugyanakkor meggyőződése, hogy előremutatóbb volna, ha az alagutas rakpartbővítésre szánt összeget a felszíni tömegközlekedés fejlesztésére költené a főváros. Ezt arra reagálva mondta, hogy szakértők becslése szerint a fenti terv megvalósításának költsége akár az ötvenmilliárd forintot is elérheti.
Emlékezetes, hogy a Védegylet számos fórumon tiltakozott a főváros korábbi elképzelése ellen, amely a rakpart négysávossá bővítését célozta. Az UNESCO nemrégiben levelet írt Hiller István kulturális miniszternek a rakpart bővítése ügyében, az ugyanis a világörökség részének nyilvánított Duna-partot érinti. Az UNESCO elmarasztalása esetén akár a világörökségi cím is megvonható. Ismeretes: a hazai környezetvédők több alkalommal sérelmezték, hogy érdemben nem volt egyeztetés a beruházás terveiről. A fővárosi Fidesz–MKDSZ-frakció szintén tiltakozott a budai alsó rakpart négysávossá szélesítése ellen. Elfogadhatatlannak tartják ugyanis, hogy környezetszennyező módon megnövekedjen a forgalom a világörökség részét képező Duna-parton.

Eltűnt pásztói nőt keres a rendőrség