Viszik az első száz számot

Hazánkban január 22-től valósul meg első alkalommal, hogy egy vezetékestelefon-előfizető eddigi hívószámának megtartása mellett új szolgáltatót vesz igénybe. A Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) adatai szerint eddig két üzleti előfizető jelezte, hogy ilyenformán kíván szolgáltatót váltani.

Putsay Gábor
2004. 01. 20. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Első alkalommal, január 22-től száz üzleti fővonal előfizetése kerül át egy új szolgáltatóhoz a korábbi hívószámok megtartásával. A szerződést a GTS-DataNet Kft. köti egy fővárosi székhelyű céggel – tudtuk meg. Az NHH-hoz január első felében két bejelentés érkezett, így hamarosan összesen kétszáz hordozott telefonszám lesz a vezetékes távközlési hálózatokon belül – közölte a hatóság. A hírközlési törvény – mint ismert – január 1-jétől teszi lehetővé az úgynevezett földrajzi számhordozhatóságot a vezetékestelefon-piacon, így az ügyfél megtarthatja eredeti hívószámát abban az esetben, ha egy másik szolgáltatónál fizet elő. A három hazai mobilcég a számhordozást május 1-jétől teszi lehetővé. A számhordozással – vélik szakértők – elérhetővé válik a tarifák csökkentése és a magasabb színvonalú szolgáltatás a távközlési szektorban.
A számhordozás tizenegy cég (BT Limited, Emitel Rt., eTel Kft., GTS-Datanet Kft., Hungarocom Kft., Hungarotel Rt., Invitel Rt., Matáv Rt., MonorTel Rt., PanTel Rt., TvNetWork) szolgáltatási területein valósulhat meg, ezek közül a Matáv rendelkezik jelenleg a legnagyobb, közel nyolcvanszázalékos piaci részesedéssel.
Csapó Attila, az NHH számhordozási projektjének vezetője lapunknak elmondta: amennyiben az ügyfél szolgáltatót kíván váltani, az érintett cégeknek tizenöt nap áll rendelkezésükre a formai és technikai egyeztetésekre. Az új szolgáltató viszont csak abban az esetben veheti át az előfizetőt, ha az rendezte korábbi számlatartozását.
Május 1-jétől a mobilcégeknek is biztosítaniuk kell a számhordozást. Problémát jelent ugyanakkor, hogy szolgáltatóváltás esetén a hívószámok alapján nem lehet azonosítani, hogy ki mely cégnél fizet elő, a hálózaton kívüli gyakori kapcsolások miatt a hó végi számla is nagyobb lehet a vártnál. Az árérzékeny ügyfelek részére jelenleg egyetlen megoldás adódik: valamennyi cégnek ingyenes tájékozódási vonalat kell biztosítania, ami alapján az ügyfél tájékozódhat arról, hogy adott számhoz mely szolgáltató tartozik.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.