Ha a Pest megyei Közútkezelő Kht. eleget tesz a Környezetvédelmi és Természetvédelmi Felügyelőség határozatának, úgy az 5. számú főút dabasi átkelőszakaszán megtiltják a 7,5 tonna össztömeget meghaladó nehéz-tehergépjárművek közlekedését, a kamionosok így kénytelenek lesznek ismételten a díjköteles M5-ös autópályát használni.
Úgy értesültünk: Dabas város önkormányzatának felkérésére végzett vizsgálatokat a város főútja mentén a Közép-Duna-völgyi Környezetvédelmi Főfelügyelőség, ezt követően hozták azt a határozatot, hogy a levegőszennyezés mértéke meghaladja az engedélyezett határértéket. Az elsőfokú határozatot jóváhagyta a Környezetvédelmi és Területvédelmi Főfelügyelőség, s a közútkezelő feladata lesz a forgalomkorlátozást lehetővé tévő táblák elhelyezése. Mindez azt jelenti, még a matrica bevezetése előtt a kamionosok alternatív útvonalként az autópályát használhatják. Ismerve az M5-ös jelenlegi díjszabását, a kamionforgalom növekedéséből tekintélyes árbevételhez juthat egy hónap alatt az üzemeltető Alföldi Konceszsziós Autópálya Rt., a fuvarozóknak viszont többletköltséget jelent majd a kötelező autópálya-használat. Dittel Gábor, a fuvarozókat képviselő NiT-Hungary ügyvezető főtitkára közölte: diszkriminatívnak tartják a döntést, hiszen ezzel az indokkal nemcsak Dabasról, hanem az ország legtöbb főútvonaláról ki lehetne tiltani a nehéz-tehergépjárműveket, ami egyben a gazdaság megbénulásához vezetne. Nem fogadják el ugyanakkor, hogy még a matrica bevezetése előtt ilyen módon tegyék kötelezővé a hatóságok az autópálya használatát. A Fidesz felszólítja a kormányt, hozza nyilvánosságra az AKA Rt. tulajdonosaival megkötendő szerződés tervezetét – áll a párt közleményében.
Az osztrák Bau Holding Strabag 41,5 százalékról mintegy 25 százalékra csökkenti részesedését a magyar M5-ös autópályát üzemeltető AKA társaságban. (MTI)

Nagyon nehéz helyesírási kvíz: Ön ki tudja tölteni hibátlanul?