Részleges privatizáció a vasútnál

A kormány szándékai szerint hamarosan privatizálnák a MÁV Rt. árufuvarozási üzletágának egy részét. Időközben a vasúttársaság átszervezi a kisáruszállításra szakosodott MM Cargo Kft.-t.

2004. 02. 19. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Részvénykibocsátás útján bonyolítaná a tulajdonos a MÁV Rt. árufuvarozási üzletágának magánosítását – értesült a Magyar Nemzet. A kormány szándékai szerint ugyanis – elsősorban a költségvetési hiány csökkentése miatt – privatizálnák a vasúttársaság árufuvarozó üzletágának azon részlegét, amely megfelelő bevételt hozna a költségvetésnek, illetve könnyen el tudják adni a piacon. Az ország legnagyobb, mindmáig 100 százalékos állami tulajdonban levő vállalatánál az árufuvarozás nyereséges, az üzletág – amely a MÁV Rt.-n belül 2003. január 1-jétől működik önálló gazdasági egységként – tavaly tizennégymilliárd forint többletet hozott a vasúttársaságnak. Értesüléseink szerint a MÁV Rt. privatizációjára addig nem kerülhet sor, amíg nem jön létre az állam és a MÁV között az Európai Unió normáinak megfelelő, piaci viszonyokhoz igazított megrendelő-szolgáltató típusú szerződés. Mindez csak áttételesen érinti az árufuvarozási szakterületet, ám a pénzügyi viszonyok teljes körű rendezése nélkül nem lehetséges a privatizáció.
A MÁV Rt. átszervezi a tulajdonában levő MM Cargo Kft. tevékenységét – adta hírül tegnap a társaság. A cég feladata a kisáru-fuvarozás, többek között mozifilmeket, humanitárius eszközöket, vérküldeményeket szállítanak. A vasúttársaság tájékoztatása szerint a kft. három éve veszteségesen működik, árbevétele és forgalma a változatlan létszám ellenére felére csökkent. Közölték: a MÁV Rt. nem kívánja veszteségesen üzemeltetni a kisáru-fuvarozást, de nem is vonul ki e területről. A közúti szállítás költséges lenne, ezért megvizsgálják annak lehetőségét, hogyan továbbíthatnák személyszállító szerelvényeken a kisárukat, vonatkísérők közreműködésével. Lapunk információi szerint a munkavállalók egy részét március 15-ig foglalkoztatják, az alkalmazottaknak viszont ultimátumszerűen tiltották meg, hogy az MM Cargo helyzetéről nyilatkozzanak. Bár erről a vasúttársaság nem adott tájékoztatást, információink szerint öt éve nem rendezik a béreket, ám a tervezett szállítási mennyiséget mindig teljesíti a kft.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.