Totálkárosra tört annak a vonatnak a vezérlőkocsija, amely tegnap hajnalban, egyelőre ismeretlen okból, ütközött a Rákospalota–Újpest állomás közelében álló szerelvénynek, majd kisiklott. Az egyik mozdonyvezető súlyosan megsérült, a másik pedig sokkot kapott. Mindkét vonat utasok nélkül közlekedett.
Amint a MÁV sajtóirodáján megtudtuk, egyelőre nem ismert, mi okozhatta a balesetet, mert nem sikerült kihallgatni a tanúkat. Mivel a felső vezeték és a sínpálya is megrongálódott az ütközéskor, a vasúti forgalom egész nap szünetelt a Nyugati pályaudvar és Rákospalota–Újpest állomás között. Ezen a vonalon vonatpótló autóbuszok szállították az utasokat.
A sérült mozdonyvezetőt a tűzoltók emelték ki a fülkéjéből. Molnár Péter, a fővárosi tűzoltóság szóvivője elmondta: másfél óráig tartott, amíg a vezetőhelyiség két fala közé préselt embert vágószerszámokkal sikerült kiszabadítaniuk. A mentők a sérültet az Árpád-kórházba szállították. Egyelőre vizsgálják a baleset okait, ezért a MÁV illetékesei nem kívántak nyilatkozni sem a felelősségről, sem arról, hogy indul-e rendőrségi eljárás.
A legsúlyosabb vasúti karambolok
1968. december 22.: A Pest megyei Mende és Sülysáp között, a nyílt pályán rossz váltóállítás következtében összeütközött a Budapest és Békéscsaba között közlekedő személyvonat egy tehervonattal. A halálos áldozatok száma 43, a sérülteké 57 volt.
1983. január 22.: Veszprém megyében, a herendi vasútállomáson vonatrendezés közben három személykocsi a lejtős pályán elindult, és Veszprém előtt összeütközött az előtte haladó tehervonattal. Öten meghaltak, 39-en megsérültek, kilencen súlyosan.
1991. február 20.: Hajdú-Bihar megyében, Macs állomáson a Debrecen felé tartó személyvonat a tiltó jelzés figyelmen kívül hagyása miatt összeütközött egy tolató személyvonattal. Két vasúti dolgozó meghalt, s tizennyolcan megsérültek. (MTI–SAB)

Halálos trópusi betegség ütötte fel a fejét Magyarországon, riadót fújtak az orvosok