A fogyasztók tisztességtelen befolyásolása miatt a Gazdasági Versenyhivatal tegnap elmarasztalta a Kékkúti Ásványvíz Rt.-t, mivel a cég a Theodora Kékkúti nevű termékéhez kísértetiesen hasonló címkével árusította Theodora Kereki elnevezésű ásványvizét. A versenyhivatal ötmillió forintos bírságot szabott ki az ország vezető ásványvíz-forgalmazójára, eltiltotta a további jogsértéstől és két hónapi haladékot adott a megtévesztő emblémák lecserélésére. A svájci Nestle Waters tulajdonában lévő Kékkúti Ásványvíz Rt. ellen a Reflex Egyesület kezdeményezett eljárást. A környezetvédő szervezet már több mint ötven hasonló eljárást indított élelmiszer- és üdítőital-gyártó cégekkel szemben, többnyire a fogyasztók félrevezetése miatt. Karas György, a Reflex jogi képviselője szerint példaértékű döntést hozott a versenyhivatal. Kiemelte: a Theodora márkanévhez szokott vásárlókat megtéveszthette a hasonló embléma, miközben a két víz minősége eltérő. Hozzáfűzte: a jövő héten számos környezetvédő szervezettel együtt országos akciót indítanak azért, hogy az üdítőitalok és ásványvizek forgalmazói reklámjaikkal, emblémáikkal ne vezessék félre a fogyasztókat.
A Kékkúti Ásványvíz Rt. illetékese lapunknak elmondta: nem állt szándékukban megtéveszteni a fogyasztókat. Egyoldalúnak tartják a versenyhivatal döntését, mivel lényegében figyelmen kívül hagyta a Magyar Ásványvíz Szövetség és Terméktanács véleményét, amely szabályszerűnek minősítette a címkét. Kiemelték: a Theodora Kereki is bejegyzett márkanév, amely az emblémán a jogszabályoknak megfelelő méretben lett feltüntetve. Ráadásul felmérések szerint a fogyasztó nem aszerint vásárol ásványvizet, hogy azt milyen kútból merítették, hanem a márkanév és a szénsavtartalom alapján dönt – tették hozzá.
Orbán Viktor: Ha péntek, akkor rádió – képek