Riadalmat keltett a skandináv börzéken az SAS vezérigazgatójának bejelentése, amely szerint napokon belül feloszlik az eddig betonszilárdnak hitt légitársaság. A négy részre darabolás az úgynevezett fapados járatok számlájára írandó, amelyek már eddig is komoly pénzügyi zavarokat okoztak az SAS-nél.
A közlemény értelmében az eddig dán–svéd–norvég közös tulajdonban lévő óriáscég három nemzeti légitársasággá bomlik, s a jövőben az SAS csak az interkontinentális járatok vonatkozásában tartja meg a szükséges közös üzemeltetési formát, az európai államokba irányuló és az országokon belüli légi közlekedés a három alakulóban lévő társaság kezébe kerül.
A hagyományos légitársaságok számára komoly problémát és kihívást jelentő, úgynevezett fapados járatok már eddig is komoly pénzügyi zavarokat okoztak az SAS-nél, de elszaporodásuk a skandináviai repülőtereken mára már olyan méreteket öltött, hogy elkerülhetetlenné vált a mamutcég működtetésének újragondolása – jelentette be a nemzetközi konzorcium dán vezetője. A felbomlást az indokolja, hogy ezzel megszűnik majd a nemzetközi üzemeltetés által megkövetelt bonyolult struktúra, amely nemcsak a döntéshozatal tempóját lassította, hanem roppant költséges is volt, mivel három egymás mellett párhuzamosan működő szakember- és vezetőgárdát kellett eltartania.
Az SAS, hallgatva az idők szavára, már maga is létrehozott egy fapados fiók-légitársaságot, amely – úgy látszik – eddig sikeresen vette fel a versenyt a kőkemény konkurenciával. A svéd állam, nyilvánvalóan azzal a szándékkal, hogy védje a létesítendő svéd nemzeti légitársaság érdekeit, a kormány- és az állami hivatalnokok számára megtiltotta a fapados légitársaságok szolgálati útra való igénybevételét.

Menczer Tamás: Elfogtam egy levelet!