Valamikor Pride néven ismertük a Kia legkisebb modelljét; az akkori mini nem volt más, mint a Mazda 121 némileg átdolgozott mutációja. Az új, névtelen kiskocsi viszont önálló konstrukció, amit – engedelmeskedve a ma követendő trendnek – kifejezetten az európai ízlésre alakítottak. Persze nem akad ma már távol-keleti autógyártó, amely kihagyná sajtóanyagából ezt a passzust, ami már csak azért is furcsa, mert a Kia legnagyobb, Ázsián kívüli piaca igazából az USA. Érdekes lenne tudni, hogy az ott kibocsátott kommünikékben is ilyen hangsúlyosan kidomborítják-e a modell európai jellegét…
Ha a sajtóanyag szövegében kevés is az eredetiség (de hát ez nem is elvárás), az autó egyes részei igenis újszerűek. A névtelen kiskocsi kategóriájában, az A szegmensben például kifejezetten szokatlan, hogy négy- és ötüléses változatot egyaránt kínálnak; ez inkább csak a luxusosztályban létezik, de úgy tűnik, a kisautók gyártói is számolnak lassan a realitásokkal, vagyis hogy szinte sosem szorong három utas a hátsó üléspadon. Ám bármelyik változatot kéri is a vevő, bizonyos lehet benne, hogy kényelmesen elférnek majd a kocsiban, hiszen az utastér méretei a kategóriaelsők. Ugyanez már nem mondható el a csomagtérről, ami a maga 157 literes térfogatával inkább átlagosnak mondható, bár az üléstámlák előre hajtásával már tekintélyesebb, 882 literes befogadóképességre bővíthető.
Nagy hangsúlyt kap a Kia sajtóanyagában az autó alacsony szén-dioxid-kibocsátása, ami – sajnos – valóban egyre fontosabb adat. A kiskocsi kétféle benzinmotorral lesz kapható: az 1.0 literes motor 120 gramm szén-dioxidot, az 1.1 literes ötsebességes, kézi váltós változat 130 gramm szén-dioxidot bocsát ki kilométerenként, míg a négysebességes automata váltós verzió emissziós értéke 153 gramm. A kisebbik – és várhatóan népszerűbb – motor fogyasztásáról és a gyorsulási értékeiről egyelőre nincsenek adatok, csupán annyi tudható, hogy a teljesítménye 60 lóerő, nyomatéke pedig 86 Nm 4.000-es fordulatnál.
Az 1,1-esről már több érték is rendelkezésre áll: teljesítménye 64 lóerő, nyomatéka 96 Nm, és az autót 15,8 másodperc alatt gyorsítja százas tempóra, a vegyes üzemben mért fogyasztása pedig 6 l/100 kilométer.
A Kia saját bevallása szerint is új vásárlórétegeket keres, és a kiskocsit is ennek jegyében formálta meg. A cég elsősorban a fiatal korosztályok közt szeretne vevőket szerezni, és ez a politika eredményesnek is tűnik: az USA-ban eladott Kiák 16 százalékát a 18-25 éves korosztály használja. A kiskocsival szeretnék ezt tovább erősíteni, és az európai piacon is hasonló pozíciót elérni; ebben az is segítségükre kehet, hogy 2005-ben bemutatják majd a mini dízelváltozatát is.

Eladó a vármegye legkisebb háza – különleges ajánlat Vérteskethelyről