Kia Picanto

A Kia a Frankfurti Autószalonon mutatja be új kisautóját. A jármű neve egyelőre még titok – lehet, hogy egyelőre nem is döntöttek felőle Koreában –, annyi viszont már bizonyos, hogy a gyár versenyképesnek tartja az európai piacon a kocsit. Az majd a gyakorlatban dől el, hogy ezt a versenyképességet mire alapozzák: a formatervre, a műszaki tartalomra, az árra, vagy mindháromra együtt.

MNO
2004. 03. 30. 3:51
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Valamikor Pride néven ismertük a Kia legkisebb modelljét; az akkori mini nem volt más, mint a Mazda 121 némileg átdolgozott mutációja. Az új, névtelen kiskocsi viszont önálló konstrukció, amit – engedelmeskedve a ma követendő trendnek – kifejezetten az európai ízlésre alakítottak. Persze nem akad ma már távol-keleti autógyártó, amely kihagyná sajtóanyagából ezt a passzust, ami már csak azért is furcsa, mert a Kia legnagyobb, Ázsián kívüli piaca igazából az USA. Érdekes lenne tudni, hogy az ott kibocsátott kommünikékben is ilyen hangsúlyosan kidomborítják-e a modell európai jellegét…



Ha a sajtóanyag szövegében kevés is az eredetiség (de hát ez nem is elvárás), az autó egyes részei igenis újszerűek. A névtelen kiskocsi kategóriájában, az A szegmensben például kifejezetten szokatlan, hogy négy- és ötüléses változatot egyaránt kínálnak; ez inkább csak a luxusosztályban létezik, de úgy tűnik, a kisautók gyártói is számolnak lassan a realitásokkal, vagyis hogy szinte sosem szorong három utas a hátsó üléspadon. Ám bármelyik változatot kéri is a vevő, bizonyos lehet benne, hogy kényelmesen elférnek majd a kocsiban, hiszen az utastér méretei a kategóriaelsők. Ugyanez már nem mondható el a csomagtérről, ami a maga 157 literes térfogatával inkább átlagosnak mondható, bár az üléstámlák előre hajtásával már tekintélyesebb, 882 literes befogadóképességre bővíthető.



Nagy hangsúlyt kap a Kia sajtóanyagában az autó alacsony szén-dioxid-kibocsátása, ami – sajnos – valóban egyre fontosabb adat. A kiskocsi kétféle benzinmotorral lesz kapható: az 1.0 literes motor 120 gramm szén-dioxidot, az 1.1 literes ötsebességes, kézi váltós változat 130 gramm szén-dioxidot bocsát ki kilométerenként, míg a négysebességes automata váltós verzió emissziós értéke 153 gramm. A kisebbik – és várhatóan népszerűbb – motor fogyasztásáról és a gyorsulási értékeiről egyelőre nincsenek adatok, csupán annyi tudható, hogy a teljesítménye 60 lóerő, nyomatéke pedig 86 Nm 4.000-es fordulatnál.



Az 1,1-esről már több érték is rendelkezésre áll: teljesítménye 64 lóerő, nyomatéka 96 Nm, és az autót 15,8 másodperc alatt gyorsítja százas tempóra, a vegyes üzemben mért fogyasztása pedig 6 l/100 kilométer.
A Kia saját bevallása szerint is új vásárlórétegeket keres, és a kiskocsit is ennek jegyében formálta meg. A cég elsősorban a fiatal korosztályok közt szeretne vevőket szerezni, és ez a politika eredményesnek is tűnik: az USA-ban eladott Kiák 16 százalékát a 18-25 éves korosztály használja. A kiskocsival szeretnék ezt tovább erősíteni, és az európai piacon is hasonló pozíciót elérni; ebben az is segítségükre kehet, hogy 2005-ben bemutatják majd a mini dízelváltozatát is.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.