Megújította kompakt egyterűjét a Toyota

Az egyterűek térhódítása Európában tovább tart, ezért az új Corolla Versót a variálhatóság, a biztonság, az üzemanyag-takarékosság, a minőség, a design és a menetdinamika tekintetében egyaránt alaposan átdolgozták.

Hajdu Imre
2004. 03. 26. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Mivel a Corolla Verso buszlimuzin, a lényeg az utastérben van. A fölfrissített külső designnal összhangban a belső is teljesen átalakult: a korábbi, kissé szürke formavilágot a modernebb, víz-zöld árnyalatú hangulat váltotta fel. Az utastérben felhasznált barátságos anyagok és a kellemes színvilág garantálja, hogy a Verso utastere otthonos legyen.
A második generációs Verso azt is bizonyítja, hogy a legjobb ötletek a legegyszerűbbek. A hétüléses egyterűeknél az ülésmozgatás a legfontosabb szempont, hiszen a vásárlók éppen a variálhatóság és gyakran változó igényeik miatt választják ezt a kategóriát. A Corolla Verso „Easy Flat 7” ülésrendszere egyszerűen működik: egy-egy ülés ledöntéséhez valóban egyetlen mozdulatra van szükség. Az üléseket nem kell kiszerelni az autóból; ha nincs rájuk szükség, elég behajtogatni őket a padlóban kialakított mélyedésbe. A középső üléssor ülései 24 centis úton mozgathatók előre-hátra, aszerint, hogy ülnek-e a harmadik üléssorban, illetve, hogy mekkora lábtérre és csomagtartóra van szükség. A Corolla Verso belső variálhatósága még a kategóriában is példamutató, az ülések összesen harminckét különböző konfigurációban rendezhetők el.
A mai kocsikban a navigációs rendszerek mellett egyre jobban terjednek a fedélzeti szórakoztató rendszerek is. A Corolla Verso a Toyota saját fejlesztésű egységével szerelhető fel: az első ülések fejtámlájába épített monitorokon a középső sorban ülők játszhatnak vagy DVD-filmet nézhetnek. A fejhallgatók infravörös jelekkel működnek, így nincs vezeték, amibe belegabalyodhatunk. Az új Corolla Versóba már nem kulccsal jutunk be, hanem az azt helyettesítő kártyával, s a motor indítása is gombnyomással történik. Az opcionális tételek között szerepel még a vezető oldali térdlégzsák, a parkolóradar, a tolatókamera, illetve az Európában először megjelenő kihajtássegítő rendszer: ez utóbbi a középkonzolon elhelyezett színes kijelzőn láttatja az autó orrában elhelyezett nagy látószögű kamera képét, amely így szűk utcasarkokon vagy nehezen belátható, részben eltakart kereszteződésekben segíthet a biztonságos kihajtásban.
Műszaki csemege az M-MT váltó is, amely a hagyományos kézi váltó továbbfejlesztett változata. A Multi-Mode, azaz többfunkciójú egységben váltást két elektromos léptetőmotor és egy automatikus tengelykapcsoló hajtja végre. Az M-MT váltó előnye, hogy miközben automatikus üzemmódban csökkenti a károsanyag-kibocsátást és a fogyasztást, manuális üzemben a vezetési élményhez is hozzájárul.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.