Semmiféle hivatalos bejelentés nem érkezett az Országos Rádió és Televízió Testülethez (ORTT) az úgynevezett műsorelosztás kezdeményezésére – tájékoztatta lapunkat a hatóság. Erre az eljárásra akkor van szükség, ha helyi televíziók egy csoportja egymással együttműködve kívánja készíteni műsorait. A HVG „piaci hírekre” hivatkozó értesülése szerint „MSZP közeli” projektnek tekinthető a Pan-Am Média Kft. terve. Ez a cég fogná össze ugyanis a belépő társaságokat.
Lapzártáig nem tudtuk elérni Hiller Istvánt, a szocialisták alelnökét, kultuszminisztert, aki februárban egy baloldali tévé elindítását szorgalmazta. A hetilapnak viszont Toller László, Pécs MSZP-s polgármestere elmondta: a párton belülről őt nem keresték meg, hogy bírja jobb belátásra a helyi tévét, amely nem kíván együttműködni a Pan-Ammel, de szívesen beszélne az ügyről baranyai földijével, a jelenleg külföldön tartózkodó Puch László pártpénztárnokkal, „mert túl sokan hivatkoznak rá” a tárgyalások során.
A Pan-Am júniusban indítaná útjára a negyvenhat városi televízióval szerződő vállalkozását, a helyi csatornák naponta egy-egy tudósítást küldenének a régiójukban működő úgynevezett gesztor stúdióknak, ahol a regionális híradók készülnének. Érdekes tény viszont, hogy a HVG szerint – az MSZP-s Péccsel szemben – a fideszes vezetésű Debrecen tévéje szívesen vállalná a gesztori szerepet.
A vállalkozás tervei között egyébként az is szerepel, hogy a Matáv Rt.-vel állapodnak meg a tévék közötti – mintegy kétmilliárd forintos beruházást igénylő – optikai hálózat kiépítéséről. A cég viszont közölte: nem állnak szerződésben a Pan-Ammel.
Úgy tudjuk, eddig a kiszemelt helyi tévék egyike sem szerződött még a kft.-vel. Burget Péter, a Pan-Am ügyvezetője otthonosan mozog kormányzati körökben, hiszen a tavalyi augusztus 20-i központi ünnepségek projektvezetőjeként és a Magyar Fesztivál Szövetség titkáraként is dolgozott.
A nők tévéznek legtöbbet
Míg a nők napi átlagban 5 óra 19 percet, addig a férfiak ennél huszonkét perccel kevesebbet töltenek televíziózással – áll az AGB Hungary Kft. legfrissebb felmérésében. A kereskedelmi csatornák üzletpolitikájában kiemelten fontos 18 és 49 év közötti „vásárlóerővel bíró korosztálynál” az ötven év feletti nézőcsoport mintegy két órával többet tévézik (4,36, illetve 6,31 óra). A 13 és 17 év közötti tinédzserek töltik a legkevesebb időt televíziónézéssel, az ő átlaguk három óra huszonnyolc perc naponta; náluk fél órával többet, négy óra nyolc percet tévéznek a legkisebbek, a négy és tizenkét év közötti gyerekek. A felmérés részletadataiból kiderül, hogy a nyolc általános iskolát végzett 18 év feletti korosztály tölti a legtöbb időt televíziózással – naponta átlagosan 5 óra ötven percet. (P. T.)