Változik a közlekedési törvény, amely többek között a MÁV és az állam szerződését garantálja, hiszen az Európai Unió (EU) kötelezővé teszi a társult országok számára, hogy a megrendelőnek a közszolgálati személyszállítás menetdíjjal nem fedezett költségeit teljeskörűen meg kell térítenie. Mivel ez évek óta elmarad, a MÁV Rt. folyamatosan veszteséges, szolgáltatási színvonala alig változik. Az állam két-három évente szanálja a felhalmozott veszteséget, átvállalja a hiteleket, így viszont a vasúttársaság lehetőségei korlátozottak. A parlament előtt levő törvényjavaslat szerint a közlekedésért felelős miniszternek kötelezettséget kell vállalnia a közszolgálati személyszállítás költségeinek megtérítésére, viszont azt nem határozza meg, hogy ezt mikor szükséges megtenni.
Fónagy János országgyűlési képviselő lapunkkal közölte: a Fidesz módosító indítványt nyújt be a törvényjavaslathoz, ami tartalmazza, hogy a MÁV költségeit a tárgyi negyedévet követő negyedév végéig térítse meg az állam. A képviselő szerint így biztosítaná az állam a vasúttársaság kiszámítható működését. Az átépítés alatt lévő Budapest–Szolnok fővonalon tegnap a felújított üllői és vecsési állomást adták át a forgalomnak.
***
Hidak uniós forrásból.
Hét hidat építenek újjá 2007-ig az Ipoly folyón a magyar és a szlovák kormány támogatásával – jelentette be Csillag István gazdasági és közlekedési miniszter Balassagyarmaton. Csáky Pál, a szlovák kormány miniszterelnök-helyettese kifejtette, a hidak megépítését az Interreg programból lehet finanszírozni úgy, hogy a költségek ötven százalékát az EU, 25-25 százalékát pedig a szlovák és a magyar kormány fedezi. (MTI)

Nemrég még Pressman tesztelte az ellenzék élére, most Brüsszelben kapott vezető állást Gyöngyösi Márton