Opel Vectra Caravan bemutató

Habár őszig csak fényképen láthatják, az uniós vásárlók már most leadhatják megrendelésüket a Vectra család legújabb és egyben utolsó tagjára. A kombi az Opelre mostanában jellemző moduláris belső kialakítás filozófiáját követi: az elképzelhetetlenül tágas belső teret számtalan ötletes opcióval tehetjük valóban tökéletesen kihasználhatóvá. Csupán az a kérdés, miért pont Vectrának hívják?

MNO
2004. 03. 25. 5:41
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Egyterűek ide vagy oda, a kombik továbbra is keresettek a középkategória felső régióiban. Ezért is fogadta némi értetlenség az Opel azon döntését, hogy a Vectra limuzin bemutatását követően jó másfél évig vár a Caravan változat bevezetésével. Most azonban ne próbáljuk megfejteni a rüsselsheimiek stratégiáját: a lényeg, hogy a negyedik karosszéria-variánssal teljessé vált a sorozat – vagy mégsem?



A Vectra kombi ugyanis jóval nagyobb, mint idősebb testvérei. A gyár által külön modellként aposztrofált Signummal közös, 13 centiméterrel megnyújtott tengelytávú padlólemezen nyugvó karosszéria közel húsz centiméterrel hosszabb és öttel magasabb, mint a kombikupé-limuzinbusz rokoné, ugyanakkor csupán néhány milliméterrel rövidebb a 4,9 méteres Omega kombinál. A csomagtartó kategóriaelső kapacitása (510-1850 liter) is ez utóbbiéhoz mérhető, a hátsó utasok térkínálata pedig még túl is tesz azén, a motorok pedig egytől egyig a Signumból származnak. Egy szavunk sem lehetett volna tehát, ha az újonc Signum kombiként, netán Omega Caravanként mutatkozik be. Mindez azonban nem több szőrszálhasogatásnál, hiszen hovatartozása cseppet sem befolyásolja az autó kvalitásait.



A formatervezők alapos munkát végeztek: a modell vonalvezetése feledteti a hatalmas méreteket. A jelentős hátsó túlnyúlást elegáns módon, a lökhárító oldalívének módosításával, valamint a sarkokat jócskán átfedő lámpákkal leplezték el – ez a részlet nyilván nem véletlenül idézi a General Motors egy másik, sportos skandináv márkáját. A magas tetővonalat ellensúlyozó, bumerángként ívelt, masszív D-oszlopok hasonlóan dinamikus sziluettet kölcsönöznek a kombinak. Az autó a B-oszloptól előre teljes mértékben megegyezik az alap-Vectrával, beleértve a belső tér kialakítását is.
Egy kombi esetében azonban természetesen a hátsó traktuson van a hangsúly. Az utastér praktikumát a Signumból ismert, opcionális Tároló Mester növeli, míg a csomagok biztonságos elhelyezését az Opel újkori divatja szerint egy újabb „Flex”-megoldás szolgálja. A feláras FlexOrganiser rendszer oldalfalakon rögzített sínpárjaiba összehajtható válaszfalakat és rögzítő hálókat akaszthatunk be, így tetszés és igény szerint alakíthatunk ki kisebb-nagyobb rekeszeket a kiemelhető rolóval fedett térben. A hátsó üléseket lehajtva egyébként több mint kettő, az extraként kérhető dönthető anyósüléssel pedig akár három méteres tárgyak is elférnek az autóban, ha pedig ez is kevésnek bizonyul, jól jöhet a padló alá befordítható vonóhorog.



A poggyásztér másik nagy trükkje a motoros ajtómozgatás. A külön rendelhető rendszer a távirányítóról, a műszerfalról, illetve a hátsó ajtóról egyaránt vezérelhető, a nyílászáró a biztonság kedvéért bármely köztes pozícióban megállítható. A mögötte feltáruló üreget – ugyancsak némi plusz pénzért – egyik oldalán gumírozott, ezért könnyen tisztítható padlószőnyeggel védhetjük a szennyeződésektől.



A hajtáslánc és a biztonsági rendszerek tekintetében a kombi választéka megegyezik a Signuméval: mozgatásáról ugyanaz a négy benzines (122-211 LE) és három dízelmotor (100-177 LE) gondoskodik, a menetstabilitásra a továbbfejlesztett ESP Plus ügyel, az utasokat hat légzsák és aktív fejtámlák védik. Az innovatív megoldások között szerepel az ugyancsak a Signumban debütált AFL adaptív fényszóró, valamint a tökéletes ergonómiájú, légkondicionált vezetőülés is.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.