Hat és fél évvel az eredeti modell bemutatása után eljött az átalakulás ideje a Kangoo számára. A módosításokat nem csak a Renault időközben radikális változásokon átment formanyelve indokolta, hanem az is, hogy a konkurencia az évek során nemcsak átvette, de több ponton tovább is fejlesztette a bumfordiságában zseniális Kangoo koncepcióját, egyre inkább veszélyeztetve az egykori úttörő pozícióját.
A Renault a bevált alapelvet megőrizve dolgozta át a Kangoo megjelenését. A legfeltűnőbb módosítás a Clióhoz és az új Mégane-hoz igazodó, markáns hűtőmaszk, a motorháztető márkaidentitást fokozó, központi bordája, valamint az új Trafic fényszóróinak mintájára kialakított, csepp formájú lámpatestek. A cég személy- és haszonjármű dizájnjának ezen elegyítése még határozottabban jelzi a Kangoo helyét a piacon.
A külső finomítása mellett az utasteret sem hagyták érintetlenül a franciák. Átrajzolták a műszerfalat, végre zárhatóvá tették a kesztyűtartót, valamint tárolórekeszeket és pohártartókat alakítottak ki közép- és padlókonzolon – a tető két oldalán, valamint a vezető feje fölött húzódó polcokkal együtt összesen 110 liternyi üreg várja a kacatokat. A kéttónusú műszerfal nem csak elegánsabb, de a felül alkalmazott fekete műanyagoknak köszönhetően a zavaró tükröződést is csökkenti. Az összeszerelés minőségén is javítottak, eltűntek az előző modellből ismerős, fedetlen csavarok, és pontosabban illeszkednek a panelek. Az utasok kényelmét komfortosabb, jobb oldaltartású ülések növelik, felárért pedig a kategóriában elsőként akár részleges bőr kárpitozással is rendelhető az újonc. Szintén szokatlanul fényűző extra a Clióból és a Mégane II-ből már ismert Carminat navigációs rendszer.
Különös figyelmet fordítottak a zajcsillapításra. Többek között megerősítették a motor felfüggesztését, így jóval kevesebb rezgés jut át az utastérbe, a műszerfal, valamint a tolóajtók üreges alsó felületénél pedig vastagabb habszigetelést alkalmaztak – a módosítások összességében 3 decibellel csökkentették a Kangoo menetzaját 130 km/h-nál.
A biztonság terén is sokat fejlődött a Kangoo. Megkapta a Mégane II legújabb generációs, fékerőelosztóval és vészfékasszisztenssel kombinált ABS-ét, aminek köszönhetően 100 km/h-ról négy méterrel csökkent a féktáv. A magas karosszéria oldalszél-érzékenységét az első lökhárító alatt elhelyezett rugalmas éllel csökkentették. Az új Kangoo passzív biztonsága kiemelkedő a szegmensben. Új, összecsukló kormányrudat terveztek hozzá, átdolgozták a karosszéria energiaelnyelő szerkezetét, az átalakított műszerfal pedig csökkenti a térdsérülés kockázatát. Az ajtók és az ülések is jobban óvják az utasokat, a vezetőt lámpa figyelmezteti az överőkorlátozóval és előfeszítővel felszerelt biztonsági öv becsatolására. Továbbra sem kapható ugyanakkor függönylégzsák a Kangoo-hoz, mint ahogy menetstabilizáló elektronika sem szerepel a kínálatban.
A praktikus Renault jobbára a már ismert motorokkal rendelhető. Eltűnt a kínálatból a nyolcszelepes 1,4-es, megmaradtak viszont az 1,2-es és 1,6-os benzinmotorok, a két 1,5 dCi, valamint a hagyományos 1,9D dízelmotor. A közös nyomócsöves dízelek, valamint a 16 szelepes benzinmotorok esetében 20-ról 30 ezer kilométerre növelték az olajcsere-periódust. Újdonság a legnagyobb benzineshez rendelhető, tanulékony automatikus váltó, az elhivatott környezetvédők pedig az Electri'cité és Elect'road villanymotoros variánsoknak, valamint az 1,2 literes LPG változatának örülhetnek. További jó hír számukra, hogy a Renault komoly erőfeszítéseket tett az alkatrészek és nyersanyagok újrahasznosítására, így az új Kangoo össztömegének akár 95 százaléka recikálható.

Botrány Debrecenben: szivárványos zászlót tűztek ki a városházára