Renault Kangoo II

A Genfi Autószalon derekán, a nagy újdonságok árnyékában mutatta be március 10-én a Renault kategória-teremtő modul egyterűjének második generációját. A Kangoo frissebb dizájnt, valamint új hajtáslánc-verziókat kapott. Javult a hatalmas belső tér kihasználhatósága, és az aktív és passzív biztonsági arzenált is a modern követelmények szintjére bővítették.

MNO
2004. 03. 31. 3:51
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Hat és fél évvel az eredeti modell bemutatása után eljött az átalakulás ideje a Kangoo számára. A módosításokat nem csak a Renault időközben radikális változásokon átment formanyelve indokolta, hanem az is, hogy a konkurencia az évek során nemcsak átvette, de több ponton tovább is fejlesztette a bumfordiságában zseniális Kangoo koncepcióját, egyre inkább veszélyeztetve az egykori úttörő pozícióját.
A Renault a bevált alapelvet megőrizve dolgozta át a Kangoo megjelenését. A legfeltűnőbb módosítás a Clióhoz és az új Mégane-hoz igazodó, markáns hűtőmaszk, a motorháztető márkaidentitást fokozó, központi bordája, valamint az új Trafic fényszóróinak mintájára kialakított, csepp formájú lámpatestek. A cég személy- és haszonjármű dizájnjának ezen elegyítése még határozottabban jelzi a Kangoo helyét a piacon.



A külső finomítása mellett az utasteret sem hagyták érintetlenül a franciák. Átrajzolták a műszerfalat, végre zárhatóvá tették a kesztyűtartót, valamint tárolórekeszeket és pohártartókat alakítottak ki közép- és padlókonzolon – a tető két oldalán, valamint a vezető feje fölött húzódó polcokkal együtt összesen 110 liternyi üreg várja a kacatokat. A kéttónusú műszerfal nem csak elegánsabb, de a felül alkalmazott fekete műanyagoknak köszönhetően a zavaró tükröződést is csökkenti. Az összeszerelés minőségén is javítottak, eltűntek az előző modellből ismerős, fedetlen csavarok, és pontosabban illeszkednek a panelek. Az utasok kényelmét komfortosabb, jobb oldaltartású ülések növelik, felárért pedig a kategóriában elsőként akár részleges bőr kárpitozással is rendelhető az újonc. Szintén szokatlanul fényűző extra a Clióból és a Mégane II-ből már ismert Carminat navigációs rendszer.



Különös figyelmet fordítottak a zajcsillapításra. Többek között megerősítették a motor felfüggesztését, így jóval kevesebb rezgés jut át az utastérbe, a műszerfal, valamint a tolóajtók üreges alsó felületénél pedig vastagabb habszigetelést alkalmaztak – a módosítások összességében 3 decibellel csökkentették a Kangoo menetzaját 130 km/h-nál.



A biztonság terén is sokat fejlődött a Kangoo. Megkapta a Mégane II legújabb generációs, fékerőelosztóval és vészfékasszisztenssel kombinált ABS-ét, aminek köszönhetően 100 km/h-ról négy méterrel csökkent a féktáv. A magas karosszéria oldalszél-érzékenységét az első lökhárító alatt elhelyezett rugalmas éllel csökkentették. Az új Kangoo passzív biztonsága kiemelkedő a szegmensben. Új, összecsukló kormányrudat terveztek hozzá, átdolgozták a karosszéria energiaelnyelő szerkezetét, az átalakított műszerfal pedig csökkenti a térdsérülés kockázatát. Az ajtók és az ülések is jobban óvják az utasokat, a vezetőt lámpa figyelmezteti az överőkorlátozóval és előfeszítővel felszerelt biztonsági öv becsatolására. Továbbra sem kapható ugyanakkor függönylégzsák a Kangoo-hoz, mint ahogy menetstabilizáló elektronika sem szerepel a kínálatban.



A praktikus Renault jobbára a már ismert motorokkal rendelhető. Eltűnt a kínálatból a nyolcszelepes 1,4-es, megmaradtak viszont az 1,2-es és 1,6-os benzinmotorok, a két 1,5 dCi, valamint a hagyományos 1,9D dízelmotor. A közös nyomócsöves dízelek, valamint a 16 szelepes benzinmotorok esetében 20-ról 30 ezer kilométerre növelték az olajcsere-periódust. Újdonság a legnagyobb benzineshez rendelhető, tanulékony automatikus váltó, az elhivatott környezetvédők pedig az Electri'cité és Elect'road villanymotoros variánsoknak, valamint az 1,2 literes LPG változatának örülhetnek. További jó hír számukra, hogy a Renault komoly erőfeszítéseket tett az alkatrészek és nyersanyagok újrahasznosítására, így az új Kangoo össztömegének akár 95 százaléka recikálható.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.