Az alig néhány hónappal a konkurens Peugeot 307 CC után, még idén ősszel piacra kerülő autó egyedülálló üvegtetejének köszönhetően máris behozta ellenfele helyzeti előnyét, hiszen a teljesen automatizált hidraulika 22 másodperc alatt tünteti el a 4 mm vastag hővédő üvegpanelt a csomagtartó feletti rekeszben. A tetőt a Karmann fejlesztette ki, és azért választották anyagául az üveget, hogy megszüntessék bezártság érzését, ami a hagyományos kupékban gyakran megtapasztalható.
De nemcsak a tető új, hanem a karosszéria jó része is.
A Mégane esetében ugyanis nem csupán arról van szó, hogy lenyesték az autó tetejét, hanem a kocsitestnek szinte minden vonalát újratervezték – persze úgy, hogy a Mégane-jelleg azért megmaradjon valamelyest. A Coupé-Cabriolet tehát csupán a fényszórót, a hűtőmaszkot és a gépháztetőt örökölte meg az eredeti modellből, a többi részt erősen átrajzolták a dizájnerek.
A szögletes vonalvezetésű kabrió a Mégane II műszerfala mellett annak teljes aktív és passzív biztonsági arzenálját – beleértve a keréknyomás-mérő rendszert és a különleges üléslégzsákokat – is megörökölte. Ráadásul ez a modell különösen gazdag felszerelésű: az utazást elektromos külső tükör, szélfogó háló és puha habbal burkolt bukócső teszi kellemessé. Az átgondolt konstrukciót jellemzi, hogy a 17 literes, hűtött kesztyűtartó az ajtókkal együtt szintén lezáródik, így nyitott tetővel is nyugodtan parkolhatunk.
A nyitott Renault egyik aduja a hatalmas, 490 literes poggyásztér – igaz, ez nyitott tetővel 190 literre zsugorodik. Az utastér viszont mindkét esetben kifejezetten tágas, hiszen négy teljes értékű ülést találunk benne, ami kabriók esetében kifejezetten ritkaság. Az első ülések meglehetősen alacsonyak, így még csukott tetővel is bőséges a fejtér, ráadásul a mély üléspozíció kiszűri a légáramlatok egy részét is – bár sok örvény nem jut az utastérbe, hiszen a szélvédő dőlésszögét úgy állapították meg, hogy a légvonat jó részét kiszűrje.
Honfitársával ellentétben a Renault dízelmotorral is kínálja egzotikus kompaktját: a 115 lóerős 1,6-os és a 136 lóerős 2,0 benzinmotor mellett a 120 lóerős 1,9 dCi motor is szerepel az induló kínálatban. Kabrióknál ez ugyan ritkán válik divattá (a dízelek kipufogógáza kicsit sem kellemes tolatáskor), de elképzelhető, hogy a Renault ezzel is forradalmat csinál.

Erre nagyon ráfázhat Magyar Péter, újabb ügyekben jelentették fel