A hagyományos stratégia kifordításával teremtette meg a Daewoo alsó-középkategóriás ötajtósát: míg a legtöbb gyár ebből a változatból kiindulva építi fel modellcsaládját, a koreai márka a konzervatív négyajtóssal kezdte, és annak alapjaira húzta fel a Lacettit.
Bár a húsz centiméterrel rövidebb fartól eltekintve az újonc és a Nubira minden meghatározó mérete pontosan megegyezik, az íveltre cserélt lámpatestek és a hetyke, enyhén lépcsős hátsó profil fiatalosabb és sportosabb hangulatot teremtenek.
A két modell minden egyéb tekintetben megegyezik egymással. Így a hátsó helykínálat a 2,6 méteres tengelytávnak köszönhetően tágas. A fejtér kielégítő, elöl a Nubirában megszokott komfort és jó ergonómia várja a vezetőt és utasát. A négy (alapkivitelben két) irányban állítható kormánnyal és az elöl-hátul külön szabályozható magasságú ülőlappal könnyen kialakítható a kedvező üléspozíció. A sebességváltó karja ugyanúgy kézre esik, mint a nagy testvérben – és ugyanúgy hatalmas holtjátékkal, nyugodt vezetési stílus mellett mégis pontosan kapcsolható, mint abban.
Funkcionálisan a ferde hát és az alatta megbúvó csomagtér jelenti a legnagyobb eltérést a két modell között. Az egyedinek már nem mondható, ám mindenképpen modern és tetszetős hátsó lámpákat kettéosztó ötödik ajtó magasra nyílik, alatta minden bonyolult térvarázslatot és rejtett tároló zugot nélkülöző, 275 literes üreg várja a csomagokat. A hátsó üléstámlák osztott ledöntése után sem sík a padló, a csomag- és az utastér határán néhány centiméter magas perem húzódik, az 1045 literes maximális kapacitás azonban kedvező érték.
A Lacetti megörökölte bátyja hajtáslánc-kombinációit, sőt, a kínálatot még bővítették is. Nemcsak a 122 lóerős 1,8-as benzinmotor rendelhető négyfokozatú automatával, hanem a 109 lovas 1,6-os is, s a Kalosból ismert 93 lóerős 1,4-es teszi teljessé a választékot. Már ez is kellő dinamizmussal ruházza fel az autót, ami a kissé túlméretes kormánnyal jól kézben tarthatóan terelgethető kanyarból kanyarba. 120 km/óránál percenként 3500-at pörög a motor, ugyanúgy, mint a robbanékonyabb 1,6-os. Az 1,8 literes motor a Nubirával szerzett tapasztalataink alapján alkalmas az uras tempójú autózásra, kellően rugalmas ahhoz, hogy sebességváltás nélkül is energikusan gyorsíthassunk.
A március végétől kapható autóban alighanem a kisebbik motorok dominálnak majd, különösen, mivel az 1,6-os motorhoz is rendelhető lesz a legmagasabb, CDX felszereltség. A pontos árakról nincs még információ, de a márkaképviselet szerint a Lacetti és a Nubira közötti különbség nem éri el a 10 százalékot.

Gázolás miatt állt le a közlekedés Sárospataknál