Verziók az M5-ös megvásárlására

2004. 03. 25. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az államadósság két százalékának megfelelő összegbe, azaz 215 milliárd forintba kerülne, ha az állam visszavásárolná az M5-ös autópályát fenntartó és üzemeltető koncessziós céget. Ha a kormány ahhoz járul hozzá, hogy nem vásárol tulajdonrészt a társaságban, hanem megállapodik a befektetőkkel, és évente fizeti a rendelkezésre állási díjat, a gazdasági és közlekedési tárca számításai szerint 914 millió euróba, azaz 231 milliárd forintba kerülne. Privatizáció esetén 976 millió euróba, vagyis 246 milliárd kerülne az M5-ös autópálya az új befektetőnek, aminek alapján fizetné az állam a rendelkezésre állási díjat a szerződés lejártáig.
Ismeretes, az állam 40 százalékos részesedést vásárolt az Alföld Koncessziós Autópálya Rt.-ben, a társaság továbbépíti az autópályát Szegedig, ezért s a teljes M5-ös üzemeltetésért, az adósságok, a felvett hitelek törlesztéséért a koncessziós szerződés lejártáig évente rendelkezésre állási díjat kap a büdzséből. Szakértők szerint ez a megoldás 560-600 milliárd forintba kerül, bár ennek mértékéről a tárca még nem ad tájékoztatást. A minisztérium szerint ehhez meg kell kötni a szerződést a tulajdonosokkal és a bankokkal, s az összeget pedig a parlamentnek jóvá kell hagynia.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.