Az államadósság két százalékának megfelelő összegbe, azaz 215 milliárd forintba kerülne, ha az állam visszavásárolná az M5-ös autópályát fenntartó és üzemeltető koncessziós céget. Ha a kormány ahhoz járul hozzá, hogy nem vásárol tulajdonrészt a társaságban, hanem megállapodik a befektetőkkel, és évente fizeti a rendelkezésre állási díjat, a gazdasági és közlekedési tárca számításai szerint 914 millió euróba, azaz 231 milliárd forintba kerülne. Privatizáció esetén 976 millió euróba, vagyis 246 milliárd kerülne az M5-ös autópálya az új befektetőnek, aminek alapján fizetné az állam a rendelkezésre állási díjat a szerződés lejártáig.
Ismeretes, az állam 40 százalékos részesedést vásárolt az Alföld Koncessziós Autópálya Rt.-ben, a társaság továbbépíti az autópályát Szegedig, ezért s a teljes M5-ös üzemeltetésért, az adósságok, a felvett hitelek törlesztéséért a koncessziós szerződés lejártáig évente rendelkezésre állási díjat kap a büdzséből. Szakértők szerint ez a megoldás 560-600 milliárd forintba kerül, bár ennek mértékéről a tárca még nem ad tájékoztatást. A minisztérium szerint ehhez meg kell kötni a szerződést a tulajdonosokkal és a bankokkal, s az összeget pedig a parlamentnek jóvá kell hagynia.

A legismertebb magyar meteorológus is megszólalt a pokoli hőhullámokkal kapcsolatban