Fontos célként szerepelt a pályázatok elbírálásakor a határon belüli felnőtt lakosság 360 fokos és célirányos elérése – áll a Miniszterelnöki Hivatal (MeH) közleményében, amely többek között arra kíván magyarázatot adni, hogy milyen okból döntöttek az RTL Klub valóságshow-jának kilencmillió forintos támogatásáról. Emlékezetes, hogy miközben csaknem tízmillió forintot ítélt oda a kancellária Kormányzati Kommunikációs Központja (KKK) uniós szemléletformálásra a tévétársaság botrányos műsorának, a Duna TV mindössze három-, a Magyar Rádió pedig kétmillió forintos juttatásban részesülhet. Amint a közleményben fogalmaztak: a pályázat kiírásakor kiemelten fontos szempont volt, hogy a fiatalokat is megszólítsák. A sikeres pályázat feltételei közé tartozott, hogy a pályázók vállalják az EU-val kapcsolatos általános és gyakorlati tudnivalók széles körű ismertetését. Dittmann András, a pályázatok elbíráló testületének tagja elmondta: minden esetben utófinanszírozásról van szó, a kancellária tehát nyomon követi, hogy az adott nyertes műsor teljesíti-e a vállalását.
Tegnap megírtuk, hogy összesen 220 millió forintot ítéltek oda különféle médiumoknak az uniós szemléletformálásra. Meglepően sok pénzt kapott például a Farkasházy Tivadar felesége által vezetett Hócipő (három és fél millió forintot), miközben a nagy olvasótáború megyei napilapok átlagosan egymillió forintos támogatásban részesültek.
Újhelyi István, az MSZP médiapolitikusa nem kívánt nyilatkozni. Az MDF-es Balogh László szerint Európában sehol nincs arra példa, hogy kereskedelmi csatornákat a közmédiumok kárára közpénzből támogatnának. Halász János (Fidesz) közölte: felmerülhet, hogy a közpénzeket gyanús körülmények között használták fel, mivel a közmédiumok – a magáncsatornákkal szemben – alig kaptak pénzt.

Elbénázott bankrablás – saját bombája végzett egy nővel Görögországban