Katona Kálmán „építi” az M6-ost

Katona Kálmán, az Orbán-kormány közlekedési minisztere munkagépekkel jelent meg tegnap reggel Hímesházánál, és elkezdte építeni az M6-ost. Úgy tűnik, egyelőre nem kap uniós támogatást az észak–déli autópályaterv, így ezen belül a 6-os sem, mivel a javaslat be sem került az Európa Tanács elé.

Derek András
2004. 04. 01. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Egyelőre biztosan nem ad pénzt az EU az észak–déli autópályatervre, amely érinti az M6-os dél-dunántúli szakaszát is. Az Európa Tanács elé már be sem került a javaslat, mert ezt Loyola de Palacio közlekedési biztos nem javasolta. Ezzel gyakorlatilag eldőlt, hogy az elkövetkező időszakban az unió nem támogatja a tervezetet.
Katona Kálmán munkagépekkel vonult fel tegnap a baranyai Hímesháza határában, és elkezdte építeni a 6-os utat ott, ahol a tervezett útvonal nyomvonala halad.
– Nem várni kell a pénzre, hanem el kell kezdeni építeni az autópályákat. Nem az uniótól kell függővé tenni, hogy utak épüljenek az országban. A kormány kommunikációs útépítést folytat, gyakorlatilag mást nem tesz az ügy érdekében, csak ígérget és reménykedik – mondta a Magyar Nemzetnek az MDF politikusa. A volt közlekedési miniszter szerint megvannak az engedélyek, amelyek alapján elkezdte a földmunkákat, annál is inkább, mivel a terület jelenleg magántulajdonban van, sőt a tulajdonos traktorját használta a kotrásnál. Mivel egyelőre nincs uniós támogatás, marad a parlament által elfogadott törvény. Eszerint az M6-os 2006-ra épülne meg Dunaújvárosig, 2007 év végéig pedig egy kétszer kétsávos gyorsforgalmi út Szekszárd és Bóly között, amely Pécset is érintené. Egyelőre azonban csak a Dunaújvárosig tartó szakaszra írtak ki pályázatot, tovább nem.
– Igaz, hogy az észak–déli autópályaterv nem került az uniós testület elé, de lehet, hogy ez így jobb is lesz nekünk. Bár most nem kapunk pénzt, később, a kohéziós alapból, komoly támogatásra számíthatunk – közölte Gurmai Zita, a szocialisták európai parlamenti megfigyelője, aki szerint a csatát ugyan elvesztették, de a háborút még nem az autópálya ügyében. Egyébként Magyarország egyik legveszélyesebb útja a 6-os, tavaly csaknem háromszázan vesztették ott életüket.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.