Egyelőre biztosan nem ad pénzt az EU az észak–déli autópályatervre, amely érinti az M6-os dél-dunántúli szakaszát is. Az Európa Tanács elé már be sem került a javaslat, mert ezt Loyola de Palacio közlekedési biztos nem javasolta. Ezzel gyakorlatilag eldőlt, hogy az elkövetkező időszakban az unió nem támogatja a tervezetet.
Katona Kálmán munkagépekkel vonult fel tegnap a baranyai Hímesháza határában, és elkezdte építeni a 6-os utat ott, ahol a tervezett útvonal nyomvonala halad.
– Nem várni kell a pénzre, hanem el kell kezdeni építeni az autópályákat. Nem az uniótól kell függővé tenni, hogy utak épüljenek az országban. A kormány kommunikációs útépítést folytat, gyakorlatilag mást nem tesz az ügy érdekében, csak ígérget és reménykedik – mondta a Magyar Nemzetnek az MDF politikusa. A volt közlekedési miniszter szerint megvannak az engedélyek, amelyek alapján elkezdte a földmunkákat, annál is inkább, mivel a terület jelenleg magántulajdonban van, sőt a tulajdonos traktorját használta a kotrásnál. Mivel egyelőre nincs uniós támogatás, marad a parlament által elfogadott törvény. Eszerint az M6-os 2006-ra épülne meg Dunaújvárosig, 2007 év végéig pedig egy kétszer kétsávos gyorsforgalmi út Szekszárd és Bóly között, amely Pécset is érintené. Egyelőre azonban csak a Dunaújvárosig tartó szakaszra írtak ki pályázatot, tovább nem.
– Igaz, hogy az észak–déli autópályaterv nem került az uniós testület elé, de lehet, hogy ez így jobb is lesz nekünk. Bár most nem kapunk pénzt, később, a kohéziós alapból, komoly támogatásra számíthatunk – közölte Gurmai Zita, a szocialisták európai parlamenti megfigyelője, aki szerint a csatát ugyan elvesztették, de a háborút még nem az autópálya ügyében. Egyébként Magyarország egyik legveszélyesebb útja a 6-os, tavaly csaknem háromszázan vesztették ott életüket.

Motoros angyalok segítenek egy beteg kisgyermek családján