Három órán keresztül zárták el tegnap délelőtt a főútvonal egyik sávját Zsámbék és Tök között a civil szervezetek képviselői. E két település mellett Perbál, Tinnye és Piliscsaba lakóinak nevében tiltakoztak az ellen, hogy a Pest megyei közútkezelő társaság (Pemák) április elsejével részlegesen fel akarta oldani a kamionokkal szemben korábban kiharcolt súlykorlátozást. A figyelemfelhívónak szánt tüntetés hatására a cég elállt tervétől, így az engedéllyel nem rendelkező, 12,5 tonnánál nehezebb tehergépjárműveknek továbbra is el kell kerülniük a környéket.
– A 10-es utat és az M1-es autópályát összekötő főútvonalon a kamionforgalom már öt évvel ezelőtt elviselhetetlenné vált – tájékoztatta lapunkat az előzményekről Steiner Iván, a megmozdulás szervezője. – Akkoriban percenként negyven nehézgépjármű zúgott el, közvetlenül a házak előtt. Az eredményt egy jól szervezett, mind az öt településre kiterjedő demonstrációsorozat hozta meg. Egyezség született, amely a súlykorlátozás életbeléptetését, forgalomcsillapító elemek építését tartalmazta. A Pemák kötelezettséget vállalt arra is, hogy csak az önkormányzatok egyetértésével adja ki a behajtási engedélyeket a falvakban működő vállalkozásoknak.
A másfél éve életbe lépett korlátozás egy ideig jelentős mértékben csökkentette a teherforgalmat. Steiner Iván szerint azonban a kamionok lassan visszaszivárogtak a falvakon átvezető főútvonalra. A rendőrségnek nincs embere és pénze ahhoz, hogy a teherautókat rendszeresen ellenőrizze. A Pemák pedig a demonstrálók információi szerint újra kiadott olyan engedélyeket, amiket az önkormányzatokkal nem egyeztetett. A forgalomcsillapító elemek nem épültek meg. Februárban pedig kiszivárgott, hogy a Pemák a súlykorlátozást – minisztériumi utasításra – a napközbeni órákra eltörölné. Minderről a civil szervezetek véletlenül, egy megállított kamion behajtási engedélyéből szereztek tudomást. A tegnapi demonstráció követelése: a közútkezelő adjon írásos garanciát arra, hogy a forgalomcsillapító elemek megépültéig nem változtat a jelenlegi korlátozáson, és az engedélyek kiadását ismét egyezteti az önkormányzatokkal.
– Csakugyan tervezte a súlykorlátozás részbeni feloldását április elsejével a Pemák – ismerte el lapunk érdeklődésére Pásztor Zoltán, a társaság szóvivője. Ugyanakkor a közútkezelő a behajtási engedélyeket továbbra is saját hatáskörben adja ki, mivel e kérdésben nem tudott megállapodni az önkormányzatokkal. A forgalomcsillapító elemek építéséhez megvan a pénz, a munkák megkezdéséhez egyedül a környezetvédelmi szakhatóság engedélye hiányzik. A Pemák vállalja, hogy a súlykorlátozást a beruházás végéig nem oldja fel.
***
Negyven autó kamaraerdőn.
Budapesten a XI. kerületi Kamaraerdei út állapota, valamint nagy forgalma és baleset-veszélyessége miatt szintén félpályás útlezárást tartottak tegnap reggel a vasúti felüljáró és a 87/A jelű busz végállomása közötti szakaszon. A Hajrá, Kamaraerdő Polgári Kör szervezésében, a kamaraerdei lakók támogatásával csaknem negyven autó sorakozott fel. Eddig már több száz aláírást gyűjtöttek, hogy mielőbb újítsák fel az érintett útszakaszt, valamint a rendőrség következetesen és folyamatosan szerezzen érvényt a kihelyezett súlykorlátozó tábláknak. A szervezők szerint a kamionok a tiltásnak fittyet hányva hajtanak át az úton, amelynek jóval nagyobb a forgalma, mint amekkorára tervezték. (MTI)

Így gyalázta és fenyegette a Magyar Péter-közeli "slepp" a sztárénekesnőt