Anomáliák a szegedi közlekedésben

Haág Zalán
2004. 05. 28. 18:32
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Dózsa Gábort az MSZP–SZDSZ-es városvezetés akaratából egy éve nevezték ki a Szegedi Közlekedési (SZKT) Kft. élére. Az új ügyvezető igazgató akkor évente 200 millió forint megspórolását ígérte. Ennek kapcsán kérdeztük Dózsát, aki kifejtette: az SZKT-nek 200 millió forintot sikerült egy év alatt megtakarítania, amit részben úgy értek el, hogy a korábbinál olcsóbban szereztek be trolibuszokat.
Ezzel szemben Kohári Nándor fideszes önkormányzati képviselő állítja: ebben az évben az SZKT céljaira közel harmincmillió forinttal kíván többet fordítani a város, mint az előző évben, a járműfejlesztések pedig kétes értékűek. – A Volvo autóbuszból átalakított „SZKT-troli” többe kerül, mint piaci konkurense – mondja Kohári. De a használt, felújított járművekkel sem más a helyzet: információink szerint a cég kedvezőtlen feltételek mellett szerzett be cseh trolibuszokat a város számára. Idős, felújított trolikat vásároltak darabonként 18 millió forintért, amelyek egyrészt többe kerültek, mint annak idején az újonnan vásárolt ilyen típusú járművek, másrészt komoly biztonsági kockázatot is jelentenek.

A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége (VOSZ) üdvözli, hogy a kormány bekapcsolódik Budapest infrastruktúrájának fejlesztésébe, bár a mértékkel nincs megelégedve – nyilatkozta Demján Sándor, a VOSZ ügyvezető elnöke az MTI-nek.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.