Elismerték végre, hogy az autópálya-építésről a választási kampány során valótlant ígértek a jelenleg kormányon levők, bár ennek nem lehet örülni – közölte lapunkkal Fónagy János országgyűlési képviselő, az Orbán-kormány egykori közlekedési minisztere Braun Róbert kijelentésére reagálva. Mint ismert, a Miniszterelnöki Hivatal távozó helyettes államtitkára a Média Hungary című konferencián arról is szólt: a nyolcszáz kilométer autópálya megépítése a kampány során csupán a politikusok közötti licitálásban alakult ki. Ennyi autópályát ígérték ugyanis a szocialisták 2002–2006 között. Fónagy János ugyanakkor hozzátette: a Fidesz semmilyen irreális ígéretet nem tett, így nem igaz, hogy licitálás volt az autópálya-építések ügyében. Az akkori kormánypárt programjában az szerepelt, hogy a meglévő, illetve a fejlesztés alatt álló sztrádákat a határig építik, a nagy hidak programját pedig továbbviszik. Ez a terv mintegy hatszáz kilométer autópályát tartalmazott. Azt a vállalást teljesítették volna, hiszen folyamatosan épültek a sztrádák és a hidak, a finanszírozás pedig biztosított volt – mondta Fónagy. A Nemzeti Autópálya Rt.-nél lapunkkal közölték: a szakmai szervezet nem nyilatkozik, a társaság végrehajtja a kormányprogramot. A tavaly év végén elfogadott autópálya-törvényt – ami 2006 végéig 420 kilométer új autópálya építését tartalmazza – szakmai egyeztetések előzték meg, nem kívánnak politikai ügyekkel foglalkozni – közölték a cégnél. A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium elzárkózott a nyilatkozattételtől.
Az autópálya-törvény szerint idén 57, jövőre 44, 2006-ban pedig 322 kilométer új autópályát adnak át az országban. Szakemberek szerint a Medgyessy-kormány azért sem tudná teljesíteni ígéretét, mert az autópálya-programot – ami éppen az előző kormány alatt kidolgozott tervek alapjaira épül – csaknem egy év csúszással folytatták, három év pedig nem elegendő a hazai viszonyokat figyelembe véve nyolcszáz kilométer autópálya megépítésére. Fónagy János szerint 2006 tavaszáig, azaz a következő választásig nyolcszáz helyett – attól függően, hogy az M5-ös konceszsziós autópályát hová sorolják – 180–230 kilométer új autópályát ad át a Medgyessy-kabinet.

Ilyen volt az idei matekérettségi a tanár szemével