Magas részvétel esetén 13:11 arányú ellenzéki győzelem várható az európai parlamenti (EP) választáson – olvasható a Marketing Centrum Országos Piackutató Intézet közvélemény-kutatásában. Kérdésükre most 44 százalék ígérte, hogy biztosan elmegy voksolni június 13-án, ezzel együtt a cég jóval 50 százalék feletti részvételre számít. Ha a választók többsége valóban leadja szavazatát, annak 47 százalékát várhatóan a Fidesz gyűjti be, 33 százalékát pedig az MSZP. Az SZDSZ-es kötődéséről ismert cég felmérése szerint mindkét kispárt delegálhatna képviselőket az EP-be, hiszen a szabad demokraták 9 százalékon, a demokrata fórum pedig 6 százalékon áll. Ha a választópolgároknak kevesebb mint 40 százaléka vesz részt a júniusi szavazáson, döntetlen eredményt (12:12 EP-helyet) jósolnak az ellenzék és a kormánypártok versenyében a mandátumok tekintetében. Ez esetben a Fidesz előnye 7 százalék volna a szocialisták előtt.
A Marketing Centrum Országos Piackutató Intézet szabad demokrata kötődését igazolja, hogy a cég vezetője Bruck Gábor, aki Demszky Gábor SZDSZ-elnöksége idején a politikus hatfős konzultatív csapatának tagja volt. (Ismert, hogy a párt európai parlamenti választási listáját Demszky Gábor főpolgármester vezeti.) A Marketing Centrum előző vezetője Nyáry Krisztián, Demszky korábbi sajtófőnöke volt.
Emlékezetes, egy másik, ugyancsak egy korábbi SZDSZ-sajtós – Szabados Krisztián – által alapított cég, a Political Capital megbízásából készített Capital Research-kutatás nemrégiben arra az eredményre jutott: a szabad demokraták 8 százalékot, az MDF 8-9 százalékot érne el az EP-választáson.
A cég szerint támogatottság tekintetében az MSZP és a Fidesz fej fej mellett halad, mindkét pártra a választókorú népesség körülbelül háromtizede szavazna.
Zelenszkij hátrál
