Túlzott ígéretek az útépítésekre

Alaptalanul ígérgettek több választókörzetben az országgyűlési és önkormányzati választások során a kormánypárti jelöltek, amikor az infrastruktúra fejlesztéséről beszéltek. Több olyan közútfejlesztési projekt szerepelt az ígéretek között, ami ebben a választási ciklusban 2006-ig el sem kezdődik.

Putsay Gábor
2004. 05. 28. 18:34
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Külön összeállítást küldött a Miniszterelnöki Hivatal (MeH) a tárcáknak, amely a kormánypárti képviselőknek az országgyűlési és az önkormányzati választási kampányban tett legfontosabb helyi ígéreteit tartalmazza. Ebben egyúttal választ kértek a tárcák illetékeseitől, hogy az összeállításban szereplő ígéretek közül melyek megvalósítása kezdődött el, és milyen munkák befejezésére van esély a 2006-ig terjedő választási ciklusban. A birtokunkba került dokumentumokból azonban kiderül: a jelenlegi kormányerők több választókörzetben alaptalanul ígérgettek, amikor egyes közlekedési projektek megvalósításáról szóltak. A kampányban szerepelt Győrben a Sziget és Révfalu közötti híd megépítése, ugyanakkor a Gazdasági és Közlekedési Minisztériumtól (GKM) azt a választ kaptuk, hogy az átkelő megépítése a városi önkormányzattal együtt 2007–2015 között esedékes. Fejérben a Sárbogárdot elkerülő út megépítését ígérték a választóknak, ami viszont 2015 után kezdődne. Lapunk úgy értesült: a megyei közútfejlesztési programban 2007–2015 között szerepel csak a Told és Vekend zsáktelepülések – Hajdú-Bihar – kivezető útjainak a megépítése, a Hajdúböszörmény–Tiszavasvári út korszerűsítése pedig 2006 után esedékes. Ugyancsak nem villamosítják ebben a ciklusban a Püspökladány–Biharkeresztes vasútvonalat. Egyáltalán nem szerepel a GKM fejlesztési tervei között az Aszódot elkerülő út megépítése Pest megyében, a 6. számú főút rekonstrukciója Bonyhádnál – Tolna megye –, továbbá összekötő út építése Miszla, Nagyszékely és Kisszékely között. Pest megyében, Nagykátánál 2007–2015 között épül meg az elkerülő út, a Mogyoródot délről elkerülő és az M3-as autópályával összeköttetést biztosító utat szintén ebben az időszakban tervezik. A Budapest és Budakeszi közötti közlekedés javítására is ígéretet tettek a kormánypárti képviselők, ami viszont csak 2007 után, az M0-s autópálya nyugati szakaszainak építésével egy időben valósulhat meg. Zala megyében a 75-ös és a 76-os számú főutakat 2007 és 2015 között újítják fel, ebben az időszakban épül elkerülő Bagodnál, Felsőpáhoknál és Hévíznél. A 86-os főút Zalalövőt elkerülő szakasza szintén a 2007–2015-ös időszak tervei között szerepel.
A gazdasági tárca arról tájékoztatott: az általunk kérdezett beruházások megvalósítása – beleértve a megkezdett útépítéseket – rövid, közép- és hosszú távú feladatként a GKM számára ismert és nyilvántartott fejlesztési igény, a munkák jelenleg vagy előkészítés, vagy a megvalósítás stádiumában vannak.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.