Százmillió forint körüli kárt okozott tegnap délelőtt a Pécsre készülő intercity vonat a budapesti Déli pályaudvaron, miután tolatás közben áttört az ütközőbakon. A szerelvény utolsó kocsija felszaladt a peronra, belefutott egy büfébe, majd fennakadt a csarnok álmenynyezetén. Az utolsó előtti vagon is kisiklott, és belenyomódott a leghátsóba. A baleset miatt használhatatlanná váltak a vonat vége alatt lévő akkumulátorok és forgózsámolyok, megsérült és füstölni kezdett egy pályaudvari elektromos kapcsolószekrény is.
A balesetben szerencsére senkinek sem esett baja, az elsodort gyorsbüfé alkalmazottai idejében ki tudtak menekülni az ablakon.
Poth Ferenc, a Mávinform ügyeletese lapunknak elmondta: tegnap estig, amíg a sínpálya megtisztításával foglalatoskodtak a tűzoltók és a vasutasok, tizenöt-húsz perces késéssel közlekedtek a vonatok, ma reggel azonban már nem kell fennakadással számolni.
A baleset okát még vizsgálják – nyilatkozta Mészáros Zita, a MÁV sajtóosztályának az eset helyszínén tartózkodó vezetője. Kérdésünkre: betartották-e a vasutasok azt a szabályt, amely szerint tolatás közben a mozdonyvezetőnek rádión kell kapcsolatot tartania a vonat másik végén a manőverre felügyelő kollegájával, azt válaszolta, erről nincs információja. Egy neve elhallgatását kérő vasútőr ugyanakkor az MTI-nek azt nyilatkozta, ő nem látott vasutast az utolsó kocsinál. Egyelőre az sem derült ki, felnyitották-e már a mozdonyban tárolt fekete dobozt, amelynek rögzíteni kellett a tolató vonat sebességét.
A fővárosban legutóbb 1984 októberében történt hasonló eset: a Keleti pályaudvarra érkező Pannónia expresszbe belecsúszott egy oldalról tolató szerelvény, s ketten megsérültek. Ugyancsak a Keleti pályaudvaron a vágányzáró baknak ütközött a Varsó–Belgrád között közlekedő Polónia expressz 1981 októberében, akkor 27 utas sérült meg.

Meglepő fordulat a a Huszti ikrek ügyében, megszólalt a szakértő