Nyilvános a tokodi csődegyezség

Dénes Zoltán
2004. 07. 02. 17:33
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nyilvánosságra hozta tegnap a Tokodi Üveggyár Kft. vezetése a csődegyezségi tárgyalásokról szóló jelentését. Ebből kiderül, hogy még akkor is utcára kerül 120 dolgozó, ha a hitelezők elfogadják a vezetőség ajánlatát, s beleegyeznek a vállalat eladásába. A tulajdonosok májusban egyeztetést folytattak a legnagyobb hitelezőkkel, viszont az újraindításhoz szükséges hiteleket nem sikerült biztosítani. Ezért felszámolási eljárás indult a Tokodi Üveggyár leányvállalata, a WEB’3 Kft. ellen, s felmondtak a 320 dolgozónak.
Bodáné Cser Erzsébet vezérigazgató korábban azzal indokolta a gyárbezárást, hogy a cég tervezett beruházásait a környezetvédelmi hatóságok sokszoros határidő-túllépése miatt nem tudta megkezdeni. A társaság ezért bírósághoz fordult, s a felmerült károk megtérítésére csaknem másfél milliárd forintot követel az államigazgatási szervektől. Az üveggyár vezetése több alkalommal is megkísérelte elérni a peren kívüli egyezséget, illetve a közvetítői eljárás lefolytatását – eddig eredménytelenül. Sőt a minisztériumot időhúzással is vádolják, mivel az annak ellenére, hogy március 26-án átvette a per dokumentumait, csak a kitűzött tárgyalás napján (május 11-én) adta át ellenkérelmét, ezzel meghiúsítva az ügy érdemi tárgyalását. A bíróság az új tárgyalási időpontot szeptember 16-ra tűzte ki. A cég iránt jelenleg egy külföldi vevő érdeklődik, aki az 540 millió forintos jegyzett tőkéjű Tokodi Üveggyár Kft. eszközeire 400 millió forintos összesített ajánlatott tett. Az ajánlat a gyár újraindítását, és 200 fő foglalkoztatását biztosítaná. A hitelezők július 14-én dönthetnek a vételi ajánlatról.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.