Biztonság, kényelem, gyorsaság, kedvező árak! – ígéri a Sky Europe Légitársaság, amikor az Európa nagyvárosaiba induló útjait hirdeti csábító reklámjaiban. Ehelyett kényelmetlenség, bosszúság, bizonytalanság és kínosan hosszú várakozás várt rám egy júniusi szombat reggelen a repülőgép elindulása előtt.
2004. június 12-én szerettem volna Krétára utazni az 5P7152 számú charterjárattal. Nem tartozom a jómódú tízezerhez, ezért is választottam a Sky ajánlatát, amely elfogadható áron hirdette az utat. Igaz, a tájékoztatóban szerepelt az indulás és az érkezés időpontjának a módosítása, de hétórás várakozásra még (rém)álmaimban sem számítottam.
A menetrend szerint hajnali 5.50-kor kellett jelentkezni a repülőtéren. A gép eredetileg 7.50-kor indult volna, a valóságban több mint ötórás késéssel, 13 órakor szállt fel. Az összesen hétórás várakozás alatt senki nem informálta az utasokat. Az információs pultnál tartózkodó személyzet kérésünkre több mint tíz alkalommal (!) próbálta a társaság munkatársát előkeríteni, aki végül csak közvetlenül az indulás előtti percekben volt hajlandó megjelenni. Elnézést nem kért, helyette egy igazolólapot nyomott a kezünkbe, miszerint a gép négyórás késéssel indult el. Ez sem volt igaz, hiszen a gép több mint öt órát késett. A hosszú kényszervárakozás alatt semmiféle ellátást nem kaptunk. A nyugtalan utasok követelésére az is kiderült, hogy a gép műszaki meghibásodás miatt, illetve a javítási, szerelési munkák végett nem tudott időben felszállni. Ez már hihető magyarázatnak látszott, bár kissé furcsának, hiszen – mint közben kiderült – a gép már előző este Ferihegyen volt, így bőven lett volna idő átnézni és kijavítani.
„Repüljön olcsón, kényelmesen, biztonságosan Európa nagyvárosaiba” – hirdeti a Sky szlogenje. Jó lenne, ha ez nem csak ígéret lenne, és ha a részvételi díj befizetése után arra is maradna idő és energia, hogy a repülőgépek civilizált módon, európai körülmények között induljanak el és érkezzenek meg.
Matolcsi Tamásné
Budapest
Zelenszkij újabb fogolycserét jelentett be
