A nyomozás megindítását indokolhatja az is, hogy Medgyessy Péter a múlt héten két alkalommal is kifejtette: az SZDSZ tele van zavaros, korrupciós ügyekkel, amelyekkel a pártnak szembe kell néznie. A tegnap lemondott miniszterelnök múlt vasárnapi interjújában arra is utalt, hogy a Demszky- és Wekler-ügyeken kívül vesztegetési esetekről is tudomása van.
Információnk szerint az egyik ilyen ügy az M6-os kivitelezőjének kiválasztása, mely a Medgyessy– Csillag viszony megromlásában alapvető szerepet játszott. Lapunk elsőként számolt be arról, augusztus elején Medgyessy arra utasította a gazdasági minisztert, hogy vizsgálja ki az utóbbi évek egyik legnagyobb állami beruházásának versenyeztetését, egyben halassza el a tendergyőztes kihirdetését.
*
Mindezt a kormányfő azután indítványozta, hogy megkapta azt a szakértői jelentést, amely megkérdőjelezte a pár nappal később győztesnek kihirdetett M6 Duna Autópálya Konzorcium (M6DA) ajánlatát, és megállapította: az állam irreálisan nagy kockázatot vállal, ha ez a társaság építi meg az Érd–Dunaújváros közötti szakaszt. A kérés ellenére Csillag István kihirdette a végeredményt, eszerint az M6DA építheti meg az autópályát, 125 milliárd forintért. Tegnap az is kiderült: a gazdasági tárca által nyertesnek kihirdetett konzorcium egyes tagjai korábban már korrupciós gyanúba keveredtek osztrák és német állami építkezéseknél.
Az ORFK Nemzeti Nyomozó Irodájának sajtóreferense az M6-os ügy kivizsgálására vonatkozó kérdésünkre kifejtette: a rendőrség tegnapig sem saját észlelése, sem pedig feljelentés alapján nem indított nyomozást az M6-os autópálya építési tendere körül kialakult korrupciógyanús ügyek miatt. Nem vizsgálják a Medgyessy Péter által múlt vasárnap említett, az SZDSZ köreiben általa tapasztalt korrupciós ügyeket sem – fűzte hozzá.

Messze van még, hogy józanul nézzünk magyar focit – Szakértői Kormány S01E12