Terézváros esete a mosómacival

Több százezer forintot fizetett a terézvárosi önkormányzat egy olyan tanulmányért, amely azt ecseteli részletesen, hogy az utcatisztító kocsik tetején elhelyezett mosómaci tudatosítaná a legjobban a kerületi emberekben a Terézvárosi Köztisztasági Kht. létét.

2004. 11. 17. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Zeus Tanácsadó Kft. által készített tanulmány szerint a közhasznú társaság közmunkásai „nem keltenek jó benyomást, már elnézést a kifejezésért, de gyakran lumpen csürheként mutatkoznak fényes nappal, a kerület exkluzívabb területein is”. A Köztisztasági Kht. társadalmi pozicionálásának lehetőségei címet viselő, a VI. kerület vezetése megbízásából készült írásos anyag azt is fejtegeti, hogy a köztisztasági munkások feltűnő munkaruhát viseljenek, mert „ennek nem csupán kifelé lehet hatása, hanem belső pszichológiai következménnyel is járhat, ugyanis a közmunkás a feltűnő ruhában a figyelem középpontjában érezheti magát, amitől talán kissé megilletődik”. A tanulmány szerint egy honlapon kellene népszerűsíteni a társaságot. Ezen feltüntethetnék rendszeresen a hónap köztisztasági munkatársát, hiszen „a perifériára szorult emberek jobbik része számára az elfogadottság, az elismerés többet jelent a pénznél”. A közpénzből megbízott tanácsadó cég arra a végkövetkeztetésre is eljut, hogy érdemes lenne megtervezni egy kabalafigurát: „például ilyen lehetne egy jópofa mosómaci, aki még a harmincas-negyvenes generációban is a Mosómaci (helyesen: Mosó Masa – a szerk.) mosodája mese emlékét idézi fel”. A VI. kerületi önkormányzatnál nem árulták el, korábban mennyit fizettek ezért a tanulmányért a tanácsadócégnek, mint ahogy a Zeus Kft. vezetője, Schrankó Péter sem.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.