A kismotorok után többet kell fizetni

Csákó Attila
2004. 12. 29. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Korábban azt javasoltuk a Pénzügyminisztériumnak (PM), hogy az 50 köbcentiméter alatti motorkerékpárok esetében ne vezessék be januártól a regisztrációs adót. Az elképzelést a tárcánál elutasították – tudtuk meg Fojt Attilától. A Magyar Gépjármű-kereskedők Országos Egyesülete (MGOE) elnöke ismertette: ennek következtében januártól 80 köbcentiig nettó tízezer, 80–125 köbcenti között 50 ezer, 125–500 között 70 ezer, 500–900 között százezer, míg 901 köbcenti fölött 125 ezer forint regisztrációs adót kell fizetni a vásárlóknak. Fojt szerint nagy kérdés, mi lesz a használt, 50 köbcentinél kisebb hengerűrtartalmú segéd-motorkerékpárokkal, hiszen az EU-jogharmonizáció miatt januártól ezeket is fel kellett volna rendszámozni.
Erre azonban az év első napjától mégsem kerül sor. Mivel azonban jelenleg az utakon törvényesen rendszám nélkül futó segéd-motor-kerékpárokat rövidesen mégiscsak rendszámmal kell ellátni, így a „felrendszámozást” követően fizetni kell a használt motorok után is. Hiszen a regisztrációs adó bevezetése mindig a rendszám kiadásához kötődik. Így viszont elképzelhető, hogy a tizen-huszonéves motorok esetében a bruttó 12 500 forintos regisztrációs díj meghaladja majd a segédmotorok piaci értékét.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.