Átlagosan tizenöt százalékkal drágulnak jövőre a hazai autópályadíjak, az ÁAK Rt. kilencmillió matrica értékesítését tervezi. A személygépkocsival közlekedőknek (D1) 2300 forintot kell majd fizetni a tíznapos úthasználatért, a 7,5 tonna összsúly alatti (D2) tehergépjárművek vagy autóbuszok után legkevesebb 6300, a 7,5–12 tonnás nehézgépjárművek (D3) esetében pedig 9800 forint lesz a díj. A tizenkét tonnánál nehezebb gépjárművek üzemben tartói D4-es matricával használhatják az autópályákat, s ebben a díjkategóriában az Európai Unió irányelveinek megfelelően bevezetik az egynapos úthasználatot. Négynapos matricát továbbra is a D1-es díjkategóriában értékesít az ÁAK. Az éves matricák ára 35–190 ezer forint között változik 2005-ben. A D2-es, D3-as és D4-es matricákat megvásárlók visszaigényelhetik az áfát. A társaság idén az első tizenegy hónapban nyolcmillió matricát adott el, ebből 5,3 millió volt egynapos matrica. Mint azt Nagy Attila értékesítési és ellenőrzési igazgató tegnap elmondta: az ÁAK Rt. idei árbevétele 19 milliárd forint lesz, jövőre pedig 24-24,5 milliárd forintos forgalmat terveznek. Ugyanakkor 2005-ben megszűnik az állami támogatás. Az állami bevételek elmaradása miatt a telephelyek fenntartására költenek kevesebb pénzt – közölte. Az 574 kilométer hosszú országos autópálya- és 90 kilométeres autóút-hálózat közel harminc százaléka díjmentes. Az ÁAK jövőre nem tervezi újabb szakaszok díjmentessé tételét.

Eltűnt pásztói nőt keres a rendőrség