Néhány elemzésből már korábban kiderült, hogy a légitársaságok éles versenyéből az ír Ryanair és az EasyJet kerülhet ki nyertesként, de az MMC tanulmánya újabb szemszögből világít rá a „vérre menő harcra”. A fokozódó verseny azonban nemcsak a diszkont-, hanem egyes nemzeti és regionális társaságokra is komoly veszélyt jelent. A kíméletlen küzdelem legutolsó áldozatai a német V-Bird, az olasz Volare és a lengyel Air Polonia.
A diszkonttársaságok minden várakozást meghaladó mértékben növekedtek az utóbbi években. 2000-ben még tizenkét társaság uralta a diszkontpiacot, 2004-ben pedig már 54-en osztoztak a teljes európai légi forgalom 19 százalékán. A változás leginkább az olyan chartertársaságokat, mint az Air Berlin, a Germania, a Hapag Lloyd vagy a Condor helyezi nyomás alá.
Az IATA nemzetközi légiközlekedési szövetség számításai szerint a légitársaságok az idén együttesen ötmilliárd dollár (3,8 milliárd euró) veszteséget szenvednek el. 2001. szeptember 11-e óta felhalmozott veszteségük ezzel 25 milliárd dollárra duzzad. Az azóta eltelt idő alatt csak kevés cég volt képes tartósan nyereséggel működni, ezek is többségében diszkonttársaságok voltak. A hagyományos légitársasági modell válsága és a diszkont működési modell látványos sikere láttán világszerte gombamód szaporodnak a diszkont-légitársaságok. Az éles verseny azonban azóta már az együtt az európai diszkontpiac felét uraló Ryanair és az EasyJet számára is húsba vágó.
Magyar Péter szeretett volna Orbán Viktort játszani Erdélyben, de senki nem volt rá kíváncsi
