Néhány elemzésből már korábban kiderült, hogy a légitársaságok éles versenyéből az ír Ryanair és az EasyJet kerülhet ki nyertesként, de az MMC tanulmánya újabb szemszögből világít rá a „vérre menő harcra”. A fokozódó verseny azonban nemcsak a diszkont-, hanem egyes nemzeti és regionális társaságokra is komoly veszélyt jelent. A kíméletlen küzdelem legutolsó áldozatai a német V-Bird, az olasz Volare és a lengyel Air Polonia.
A diszkonttársaságok minden várakozást meghaladó mértékben növekedtek az utóbbi években. 2000-ben még tizenkét társaság uralta a diszkontpiacot, 2004-ben pedig már 54-en osztoztak a teljes európai légi forgalom 19 százalékán. A változás leginkább az olyan chartertársaságokat, mint az Air Berlin, a Germania, a Hapag Lloyd vagy a Condor helyezi nyomás alá.
Az IATA nemzetközi légiközlekedési szövetség számításai szerint a légitársaságok az idén együttesen ötmilliárd dollár (3,8 milliárd euró) veszteséget szenvednek el. 2001. szeptember 11-e óta felhalmozott veszteségük ezzel 25 milliárd dollárra duzzad. Az azóta eltelt idő alatt csak kevés cég volt képes tartósan nyereséggel működni, ezek is többségében diszkonttársaságok voltak. A hagyományos légitársasági modell válsága és a diszkont működési modell látványos sikere láttán világszerte gombamód szaporodnak a diszkont-légitársaságok. Az éles verseny azonban azóta már az együtt az európai diszkontpiac felét uraló Ryanair és az EasyJet számára is húsba vágó.

Eltűnt pásztói nőt keres a rendőrség