Értékkel feltöltve

Az európai ízléshez alig igazodó Shumát jóval barátságosabb modellel váltotta le a Kia. Az egyelőre csak két benzinmotorral kapható Cerato jól vizsgázik a gyengébbik erőforrással: kellemes társ a mindennapokban, családi autónak is alkalmas – csak legyen elég pénz a kasszában.

Hajdu Imre
2004. 12. 31. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Más koreai márkáknál már jól bevált recept szerint készítette el új alsó középkategóriás modelljét a Kia: a forradalmi műszaki újítások helyett a megnyerő formára helyezték a hangsúlyt. Az először szedánként kínált kompakt legmarkánsabb eleme a széles osztású hűtőrács, amelyet sportos hatású légbeömlő bajuszok kereteznek. Hátulról nézve, de még inkább profilból már egyáltalán nem feltűnő jelenség a Cerato – lassan azonban épp ezzel lehet kiríni a kategóriában.
Hasonlóan visszafogott és kulturált a beltér is. A lamellás szellőzőnyílások letisztult, homogén felületet eredményeznek, a kormány formája nagyobb autót sejttet, a felhasznált műanyagok kvalitása nem marad el a szegmensben megszokottól. Habár a kéttónusú műszerfal elegáns, a fejlesztés során inkább a praktikumra, mint az érzelmekre koncentráltak a tervezők, így elöl és hátul egyaránt tágas hely várja a Cerato utasait. Csomagtartójára már kevésbé lehet büszke a szedán, a 345 literes kapacitás kifejezetten szerény érték, és bár az üléstámlák lehajthatók, a mögéjük beépített merevítő lemez erősen korlátozza rakodási szabadságunkat. Ebből a szempontból feltétlenül jobb választás a közel kétszáz literrel tágasabb ötajtós verzió, amely ráadásul még olcsóbb is.
Utazni kifejezetten kellemes a Ceratóval. A már említett bőséges térkínálat mellett a vezetői helyzet is jól beállítható, a kapcsolók elhelyezése logikus, és nem kell pöttömnyi gombokkal bíbelődnünk. Elöl számos apró rekeszt, fiókot, zsebet találunk, a pohártartó csúszásgátló betétje pedig tisztításhoz kiemelhető; ebből is látszik, hogy valóban odafigyeltek a koreai tervezők. A komfortérzetet egyedül az 1,6 literes motor hangoskodása csökkenti, a menetteljesítményekkel azonban nincs gond. A 105 lóerő bőségesen elegendő a tempós haladáshoz, és a 8,1 literes tesztfogyasztás sem elviselhetetlen. A futómű jó társa az erőforrásnak: nem támogatja a kifejezetten sportos manővereket, de komótos bandukolásra sem kárhoztat, városban pedig kellemesen szűri ki az ütéseket.
Kvalitásai alapján majdnem minden adott ahhoz, hogy a Ceratóval nálunk is komoly sikereket érjen el a Kia. A címben is említett értékekért azonban súlyos árat kell fizetnünk. Az LX Safety kivitel száz forint híján négymilliós vételára ugyan összhangban áll a bőséges felszereltséggel (légkondicionáló, hat légzsák, fűtött elektromos tükrök, központi zár), de ezek nélkül is 3,5 milliónál kezdődik a Cerato ára, márpedig ennyi pénzért nagyobb presztízsű gyártók is kínálnak kompakt modellt.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.