Más koreai márkáknál már jól bevált recept szerint készítette el új alsó középkategóriás modelljét a Kia: a forradalmi műszaki újítások helyett a megnyerő formára helyezték a hangsúlyt. Az először szedánként kínált kompakt legmarkánsabb eleme a széles osztású hűtőrács, amelyet sportos hatású légbeömlő bajuszok kereteznek. Hátulról nézve, de még inkább profilból már egyáltalán nem feltűnő jelenség a Cerato – lassan azonban épp ezzel lehet kiríni a kategóriában.
Hasonlóan visszafogott és kulturált a beltér is. A lamellás szellőzőnyílások letisztult, homogén felületet eredményeznek, a kormány formája nagyobb autót sejttet, a felhasznált műanyagok kvalitása nem marad el a szegmensben megszokottól. Habár a kéttónusú műszerfal elegáns, a fejlesztés során inkább a praktikumra, mint az érzelmekre koncentráltak a tervezők, így elöl és hátul egyaránt tágas hely várja a Cerato utasait. Csomagtartójára már kevésbé lehet büszke a szedán, a 345 literes kapacitás kifejezetten szerény érték, és bár az üléstámlák lehajthatók, a mögéjük beépített merevítő lemez erősen korlátozza rakodási szabadságunkat. Ebből a szempontból feltétlenül jobb választás a közel kétszáz literrel tágasabb ötajtós verzió, amely ráadásul még olcsóbb is.
Utazni kifejezetten kellemes a Ceratóval. A már említett bőséges térkínálat mellett a vezetői helyzet is jól beállítható, a kapcsolók elhelyezése logikus, és nem kell pöttömnyi gombokkal bíbelődnünk. Elöl számos apró rekeszt, fiókot, zsebet találunk, a pohártartó csúszásgátló betétje pedig tisztításhoz kiemelhető; ebből is látszik, hogy valóban odafigyeltek a koreai tervezők. A komfortérzetet egyedül az 1,6 literes motor hangoskodása csökkenti, a menetteljesítményekkel azonban nincs gond. A 105 lóerő bőségesen elegendő a tempós haladáshoz, és a 8,1 literes tesztfogyasztás sem elviselhetetlen. A futómű jó társa az erőforrásnak: nem támogatja a kifejezetten sportos manővereket, de komótos bandukolásra sem kárhoztat, városban pedig kellemesen szűri ki az ütéseket.
Kvalitásai alapján majdnem minden adott ahhoz, hogy a Ceratóval nálunk is komoly sikereket érjen el a Kia. A címben is említett értékekért azonban súlyos árat kell fizetnünk. Az LX Safety kivitel száz forint híján négymilliós vételára ugyan összhangban áll a bőséges felszereltséggel (légkondicionáló, hat légzsák, fűtött elektromos tükrök, központi zár), de ezek nélkül is 3,5 milliónál kezdődik a Cerato ára, márpedig ennyi pénzért nagyobb presztízsű gyártók is kínálnak kompakt modellt.

Eltűnt pásztói nőt keres a rendőrség