Pezsgőkedvelő nemzetnek számít a magyar, hiszen Németország, Franciaország, Olaszország, Ausztria és Új-Zéland mögött a hatodik helyen állunk az egy főre jutó pezsgőfogyasztásban, ami némi visszaesést jelent, mert 2002-ben még az előkelő negyedik helyet foglaltuk el. Magyarországon a pezsgőfogyasztás éves szinten jelenleg három palack fejenként, míg az éllovas Németországban 5-5,5 palack. A hazai piacon évente 28-30 millió palack pezsgő fogy el, ez a szám tendenciáját tekintve stabil. Kivételt képeznek az olyan évek, mint legutóbb az 1999-es, amikor
a millenniumnak köszönhetően mintegy 15 százalékos növekedés volt tapasztalható.
A pezsgő szezonális ital, az év utolsó három hónapjára esik az értékesítés hatvan százaléka, karácsony és szilveszter között pedig a teljes forgalom tíz százaléka bonyolódik le. Néhány éve, pontosabban 2001 óta további eltolódás figyelhető meg, amely szerint a pezsgő szezonalitása tovább emelkedett, a szezont azonban ki lehetne szélesíteni, ha több fogyasztót sikerülne meggyőzni, hogy ne csak szilveszterkor koccintson pezsgővel. Ha ez a meggyőzés hatásos lenne, akkor egyes gyártói vélemények szerint akár évi 35-40 millió palackig is fel lehetne futtatni a forgalmat.
A hazai termelők versenyképessége a pezsgő minőségén, a költségszinten és a kereskedelmi partnerekkel kialakított kapcsolatokon fog múlni. A nemzetközi versenyképesség a minőség és az indirekt ágazati támogatások függvénye lesz. A tapasztalatok azt mutatják, hogy akik egész évben fogyasztanak pezsgőt, azok az ünnepek alkalmával minőségben magasabb kategóriájú, klasszikus vagy tradicionális márkát vásárolnak karácsonyra és szilveszterre. Ugyanakkor egy másik rétegnél kimondottan a kedvezőbb ár számít a beszerzésnél. A magyar fogyasztót ebben a termékcsoportban a márkahűség mellett a hagyományos árérzékenység is jellemzi, de a kínálat bőségének következtében az árakat tekintve mindenki talál az ízlésének és a pénztárcájának megfelelő italt.
Magyar siker. Aranyérmet nyert a Hungária Grande Cuvée Brut, a Hungária Pincészet pezsgője a franciaországi Dijonban rendezett Effervescents du Monde (a világ pezsgői) elnevezésű nemzetközi pezsgőversenyen, ahol a szintén hazai Francois Pincészet Francois President Brut pezsgője ezüstérmes lett. Az Effervescents du Monde-ot második alkalommal rendezték meg Franciaországban azzal a céllal, hogy értékeljék a különböző országokban gyártott pezsgők minőségét, egyéniségét, amivel a francia szervezők azt szerették volna elérni, hogy a különböző pezsgők ismertebbek legyenek mind a szakma, mind pedig a fogyasztók körében. A világ pezsgői elnevezésű versenyen 24 ország több mint 300 pezsgőjét értékelték a bírálók.