Sprint – hosszú távon is

A piac egy kicsiny, ám igen fontos szeletét gyarapította a Toyota, amikor a Celica sportkupé csúcsváltozatának erőforrását minden idők legnépszerűbb autójába, a szerény Corollába plántálta. A modell ráncfelvarrása során a T Sport változat is átalakult – az ifjú családapák legnagyobb örömére.

Nagy Károly
2004. 12. 31. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A TS az a Corolla, amely a fiatalabb korosztály számára is izgalmas alternatívát jelent, ugyanakkor nem idegeníti el a törzsvásárlókat sem. Kívül-belül ugyanazok az értékek jellemzik, mint hétköznapibb testvéreit. Az autó megjelenése még a sportosra szabott lökhárítókkal és a küszöbtoldatokkal is inkább harmonikus, mint vérpezsdítő – bár a vaskosabb ütközők határozottabban írják körül a karosszériát, elöl a méhsejt mintázatú hűtőmaszkra illesztett TS logó, hátul a pirosra cserélt márkajelzés az egyetlen árulkodó jel.
Az utastérben szembeötlőbbek a változások. A piros-fekete kárpitozású sportülések jól támasztják a felsőtestet, a kormány és a váltókar piros cérnával varrott bőrkötésben pompázik, a pedálok gumitüskés fémborítást kaptak, a térhatású műszerek pedig klasszikus, fehér hátlapú óráknak adták át a stafétát.
A hatfokozatú váltó precízen kapcsolható, bár az 1,8 literes erőforrás mellett nem sok dolga akad. Habár a motor a nyomatéki csúcsát csak 6800-nál éri el, már ennek felénél is úgy húz, mint egy jó erőben lévő dízel. Hosszú úton mégsem érdemes ezt forszírozni, mert 110 km/óra felett megugrik az addig alig több mint 7 literes fogyasztás. Ám ha a törvény szabta kereteken belül maradunk, kiélvezhetjük az autó hiánytalan felszereltségét, komfortos rugózását és csaknem 700 kilométeres hatótávolságát.
A 192 lóerős TS vadállati énjét csak azok ismerhetik meg, akik elhiszik, hogy okkal kezdődik nyolcezer fölött a piros tartomány. A motorvezérlés 6200/perc fordulatszámnál módosítja a szelepek nyitásának idejét és mélységét – mintha még egy motor kapcsolódna be a hajtásba, úgy iramodik meg az 1,2 tonnás autó. Az ekkor fellépő erők indokolttá teszik a rugótornyokat összekötő lengéscsillapítót, a kormányt két kézzel markoljuk, gázelvételre pedig lélekemelő hörgéssel válaszol az erőforrás.
5,8 millió forintos árával nyilvánvalóan nem a széles tömegeket szólítja meg a csúcs Corolla. Másfelől viszont azonos felszereltségi szinten mérve épp csak egy Fiat Seicento árával drágább a fele ilyen erős alapmodellnél – márpedig a TS vásárlója nem egy kisautót, hanem egy vérbeli sportkocsit kap ajándékba családi kompaktja mellé.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.