Szimbolikus nemzetegyesítés

2004. 12. 03. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Európának nagyon rossz üzenetet küldene, ha sikertelen lenne e népszavazás a kettős állampolgárságról, avagy – ami még roszszabb – nemmel voksolna a lakosság nagyobbik fele, hiszen így joggal mondhatnák: miért siránkoztok a magyarság széttagoltsága miatt, amikor még szavazni sem vagytok képesek az egységre? Mindezt Zabolai Csekme Éva, a Magyarok Világszövetsége elnökségi tagja fejtette ki lapunknak, aki hangsúlyozta: a nemzet szimbolikus újraegyesítése az emberek önbizalmát is visszaadhatná.
Mint a hosszú évekig Genfben élt elnökségi tag rámutatott: a törvényi gesztuson kívül amúgy csak pozitív hatással járna a döntés, hiszen nincs szó kollektív állampolgárságról, minden határon túlra szorult magyar maga dönthetné el, kéri-e a magyar állampolgárságot. Zabolai Csekme Éva hosszú évekig dolgozott az ENSZ hivatalnokaként, így nemcsak erkölcsileg, de szakmailag is több mint aggályosnak tartja az MSZP, illetve a kormány által terjesztett Felelős döntés című felelőtlen kiadvány ellenpropagandáját. Saját számításaik ugyanis egyértelműen bizonyítják, hogy az esetleges áttelepülésekkel növekednének a költségvetés forrásai, hiszen már csak a lakásvásárlási illeték is komoly egyszeri bevételt jelentene, arról nem is beszélve, hogy az adó- és járulékfizetések szintén az államháztartást gyarapítanák. Zabolai Csekme Éva arra is felhívja a figyelmet, hogy például egy orvos kiképzése körülbelül húszmillió forintba kerül, így az áttelepülő szakemberek tanítási költségeit sem a magyar államnak kellene állnia. Az MVSZ elnökségi tagja értetlenül áll az előtt a negatív kampányelem előtt is, hogy a nyugdíjakat a magyar államnak kellene állnia. Az Európai Unióban ugyanis pontos rendelkezések vannak arról, hogy annak az országnak kell állnia a nyugdíjfizetéseket, ahol az aktív éveket töltötte a polgár.
A volt ENSZ-hivatalnok igen-igen megszégyenítőnek, és az Európai Unió tagállamai gyakorlatától idegennek tartja, ahogy felelős magyar állami vezetők méricskélik a lehetséges átjövők számát. Ez azért is érthetetlen, mert a magyar állampolgárságról szóló 1993. évi törvény is lehetővé teszi a honosítást, ha azt kéri egy magát magyar nemzetiségűnek valló nem magyar állampolgár, aki legalább egy éve Magyarországon lakik és valamelyik felmenője magyar állampolgár volt. Zabolai Csekme Éva hangsúlyozza: a kettős állampolgárság intézménye éppen azt a célt szolgálná, hogy valakinek ne kelljen áttelepülnie csupán azért, hogy nagyobb biztonságban érezhesse magát. Ha ugyanis valaki rendelkezik a magyar állampolgársággal, akkor a magyar államnak kötelessége megvédenie az országhatárokon kívül is.
S hogy mik lehetnének a népszavazási nem következményei? A válasz: egyrészt arculcsapás lenne annak a külhoni magyarságnak, amelyet Trianonban elcsatoltak, de sohasem akart más állam polgára lenni. A másik következmény még beláthatatlanabb lenne, hiszen a többségi nemzetek tagjai úgy éreznék, az anyaországot sem érdeklik már a kisebbségi magyarok, így még bátrabban lehet velük szemben jogtalanságokat elkövetni. Végső soron azt eredményezné a népszavazási elutasítás, hogy egy minden eddiginél számottevőbb kivándorlási hullám indulna el – persze nem Magyarországra, hanem Európa és a világ más, befogadóbb tájaira.
Zabolai Csekme Éva is úgy látja: ha ismét sikeresek leszünk, újra érdemes lesz magyarnak lenni, s így a magukat magyarnak vallók száma jelentősen megnövekedhet a térségben.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.