Szlovákia alig egy év leforgása alatt befektetői paradicsommá rajzolta át a nemzetközi nagybefektetők térképén korábban éktelenkedő fehér foltot. Jó egy éve már alig telik el hét anélkül, hogy egy újabb nemzetközi konszern be ne jelentené befektetési szándékát az országban – olvasható a DPA hírügynökség értékelésében. A Világbank szeptemberi jelentése a világ leginkább reformorientált gazdaságának titulálta az országot. Az egységes adót minden politikai ellenállással szemben keresztülvivő szlovák pénzügyminisztert, Ivan Miklost az Euromoney magazin októberben 2004 pénzügyminisztere címmel tüntette ki.
A határozottan vállalkozásbarát adópolitika mellett a radikális szociális reform is kivívta magának a nemzetközi elismerést. A munkanélküliségi és más szociális juttatások drasztikus csökkentése mellett egy időben vezették be a munkába állítást szorgalmazó aktiválási prémiumot. A liberális gazdaságpolitikát valló szociális ügyekért felelős miniszter, Ludovit Kanik szerint a rendszer „az állami segítség várása helyett munkavállalásra ösztönöz”. A szlovák munkaerőt magasan képzettnek tartják, amely viszonylag alacsony bérért hajlandó dolgozni, keveset akadékoskodik, s szinte soha nem sztrájkol. 2004 január elseje óta ehhez jön még a 19 százalékos egységes személyi jövedelemadó és társasági adó is. Az osztalék egyáltalán nem adózik.
Az ország különösen az autóipar érdeklődését keltette fel. A Volkswagen már a kilencvenes évek elején felépítette Pozsonyban egyik legsikeresebb üzemét. 2006-ban a Peugeot PSA kezdi meg a gyártást a Pozsonytól 50 kilométerre fekvő Trnavában, a Kia pedig az észak-szlovákiai Zsolnában. A mindössze 5,4 milliós lakosú ország ezzel a világ ötödik legnagyobb autógyártó nemzetévé rukkolt elő, s egy főre eső autógyártásával egyenesen az első helyet szerezte meg magának. Az autógyártókat az autóipari beszállító vállalatok serege követi. December elején a Ford-Getrag például 300 millió eurós beruházással egy hajtásláncgyártó üzem építését jelentette be Kelet-Szlovákiában.
Az ország más ipari ágazatok számára is kedvező feltételeket kínál. A U. S. Steel acélipari konszern öt évvel ezelőtt vásárolta meg a kassai acélművet, ahonnan az európai piacot látja el termékeivel. A luxemburgi Arcelor acélipari konszern pedig Pozsonytól alig néhány kilométerre északra létesít magának telephelyet. Termelése egy részét Szlovákiába kívánja telepíteni a Continental és a Pirelli abroncsgyár is. Szlovákia azonban nem csupán egyszerű bedolgozói és beszállítói, összeszerelő tevékenységeknek ad otthont, hanem egyre fejlettebb szolgáltatási centrumként is elismerést vívott már ki magának főként a pénzügyi szolgáltató intézmények, valamint a számítástechnikai vállalatok körében. Az amerikai Dell például a német nyelvterület ügyfélszolgálati központját telepítette Szlovákiába, ahol jelenleg 400 alkalmazottat foglalkoztat. Az idén hozta létre nemzetközi ügyfélszolgálati centrumát a Hewlett-Packard is.

Eltűnt pásztói nőt keres a rendőrség