Jövőre a koncessziós autópályákon kívül – M5-ös, M6-os – az M3-as, M7-es, M35-ös és M8-as magántőkéből, illetve nagyrészt bankhitelből épül. Arról még nem döntött a kormány, hogy milyen módon vonják be a magántőkét. A költségvetés ugyan 2005 elején átmeneti jelleggel finanszírozza a fejlesztéseket, viszont az összeget és a koncessziós díjat a befektetőknek még abban az évben vissza kell fizetniük.
Eddig az M0-s keleti szektorának építéséhez ígért forrásokat az Európai Unió, amelyeket 2005-ben lehetne igénybe venni. Debrecentől, Miskolctól és Nyíregyházától az ország határáig is uniós pénzek felhasználásával épülhetnének 2007-től az autópályák. Az M43-as Szeged–Makó szakaszát is hasonlóképp finanszíroznák. A fejlesztéseket csak abban az esetben lehet elvégezni, ha a szükséges előkészületek megtörténnek. Ugyanakkor az M6-os Dunaújváros és az országhatár közötti szakaszát koncessziós formában kívánja megépíttetni a kormány, ez esetben nem használnának fel uniós pénzeket. Ismeretes: az M6-os Érd– Dunaújváros közötti, 58 kilométer hosszú szakaszának építésére és üzemeltetésére magánbefektetőkkel kötött szerződést a magyar állam. E konstrukció lényege, hogy az állam a koncessziós futamidő végéig úgynevezett rendelkezésre állási díjat fizet, amely tartalmazza az építési, üzemeltetési és tőkeköltségeket, a befektetők által elvárt hozamot, illetve a hitelek kamatterheit, hiszen a kivitelezési költségek nagy részét pénzintézetek finanszírozzák. A Dunaújváros és az országhatár (Barcs) közötti, 198 kilométeres szakasznak jelenleg tart az előkészítése. Az építés és az üzemeltetés azonban lényegesen drágább lesz EU-s források nélkül.

Eltűnt pásztói nőt keres a rendőrség