Vonatok ütköztek

Huszonhét halálos áldozata és legkevesebb ötven sérültje van az indiai Pandzsáb szövetségi államban tegnap bekövetkezett vonatszerencsétlenségnek.

MN-összeállítás
2004. 12. 15. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Egymásba rohant két utasszállító vonat tegnap az indiai Pandzsáb szövetségi államban. A Mansar közelében történt katasztrófának huszonhét halálos áldozata van, a sebesültek száma vélhetően meghaladja az ötvenet, legtöbbjüket súlyos állapotban szállították kórházba. A két szerelvény elején lévő kocsik egymásba préselődtek, öt vagon összeroncsolódott, az egyik ketté is szakadt – adta hírül a Reuters. Lalu Praszad vasútügyi miniszter – aki azonnal a helyszínre utazott – feltételezte, hogy a sűrű köd játszhatott szerepet a balesetben. A vasúttársaság illetékesei elmondták: egy helyi vonat fordult rá a több államon áthaladó expressz vágányára, ám még nem tisztázták, a váltókezelő mulasztása, a vasútállomások között fellépő kommunikációs zavar vagy műszaki hiba okozta-e a frontális ütközést – jelentette az AFP.
A mentésbe a katonaság is bekapcsolódott; a roncsokat több daruval távolítják el a vasúti pályáról.
Mansar lakói is összesereglettek a baleset helyszínén, s felajánlották segítségüket. A vasúttársaság irodáit valósággal megostromolták a balesetet szenvedett utasok rokonai és barátai, s aggódva várták a híreket szeretteikről.
A halálos áldozatok és a sérültek számáról az első órákban túlzó és egymásnak ellentmondó jelentések láttak napvilágot, mert a mentőalakulatoknak az egymásba ékelődött vagy összenyomódott vagonokból fémvágó eszközök segítségével kellett kiszabadítaniuk a beszorult utasokat. Csak az Ahmedabadba tartó expresszvonaton több mint hétszázan – többségükben a kasmíri hegyekben meglátogatott szent helyről hazatérő hindu zarándokok – utaztak, a másik vonat utasainak számáról pedig nem voltak információk.
A 108 ezer kilométernél is hoszszabb indiai vasúti hálózat az egyik legnagyobb a világon, naponta 14 ezer vonat 13 millió utast szállít. Az elavult infrastruktúra miatt azonban évente átlagosan háromszáz vasúti baleset történik.



Az elmúlt hat év indiai balesetei

  • 1999. augusztus 2.: Az ország keleti részén két szerelvény egymásba rohant, 285 ember meghalt, 312 megsebesült.
  • 2000. december 2.: Saral Banjara vasútállomásán 46 ember halálát okozta az álló tehervonatba belerohanó Howrah Mail Express.
  • 2001. június 22.: Lezuhant egy viaduktról a Mangalorból Madrászba tartó vonat hat kocsija, 54-en meghaltak, 200-an megsérültek.
  • 2002. szeptember 9.: A Kalkuttából Újdelhibe tartó gyorsvonat kisiklott egy hídon. Több kocsi a Dabi folyóba zuhant, 126-an meghaltak, 150-en megsérültek.
  • 2002. december 21.: Kisiklott a Haidarábádból Bangalorba tartó expressz, húszan életüket vesztették, százan megsebesültek.
  • 2003. január 3.: A Ghátnandurba érkező gyorsvonat veszteglő tehervonatba rohant. A baleset mérlege: 18 halott és 50 sérült.
  • 2003. június 23.: Vaibhjavadi településnél kisiklott egy személyvonat. A szerencsétlenségnek 51 halottja és 25 sérültje volt.
Forrás: MTI–SAB

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.