Európát is utolérte a járműipari túltermelési válság (ennek jele a General Motors európai üzemeiből – köztük a németországi Opel-gyárakból – elbocsátandó több tízezer munkás), amin az öreg földrész autókereskedői is leleményes árengedményekkel próbálnak meg úrrá lenni.
„Végleg elmúltak azok az idők, amikor egy új gépkocsit árengedmény nélkül lehetett értékesíteni” – sóhajtott a Renault elnöke egy lapinterjúban. Az első számú németországi importmárka nevében Louis Schweitzer elismerte, hogy erről maguk az autógyártók tehetnek. Az autótermelő ágazat kapacitásgondokkal küzd – mégpedig a keresletet meghaladó kapacitás gondjával. Ezen szinte minden márka úgy próbál segíteni, hogy – a gyárak bezárása előtti utolsó mentsvárként – árengedménnyel igyekszik feltornászni az eladási mutatókat. Az európai gyártókkal szemben a japán cégek kisebb eladási visszaesést jelentettek a tavalyi évben. A japán járműgyártó társaságok néhány éves csökkenő értékesítési szintjük után 2004-ben jelentős növekedést könyvelhettek el. A Toyota, a Honda és a – részben a Renault tulajdonában álló – Nissan tőzsdei árfolyamának növekedése a befektetőket is meglepte.

Kánikulai hétvége: 33 foknál is melegebb lehet