Csökkenő értékesítési mutatók a járműiparban

Munkatársunktól
2005. 01. 05. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Európát is utolérte a járműipari túltermelési válság (ennek jele a General Motors európai üzemeiből – köztük a németországi Opel-gyárakból – elbocsátandó több tízezer munkás), amin az öreg földrész autókereskedői is leleményes árengedményekkel próbálnak meg úrrá lenni.
„Végleg elmúltak azok az idők, amikor egy új gépkocsit árengedmény nélkül lehetett értékesíteni” – sóhajtott a Renault elnöke egy lapinterjúban. Az első számú németországi importmárka nevében Louis Schweitzer elismerte, hogy erről maguk az autógyártók tehetnek. Az autótermelő ágazat kapacitásgondokkal küzd – mégpedig a keresletet meghaladó kapacitás gondjával. Ezen szinte minden márka úgy próbál segíteni, hogy – a gyárak bezárása előtti utolsó mentsvárként – árengedménnyel igyekszik feltornászni az eladási mutatókat. Az európai gyártókkal szemben a japán cégek kisebb eladási visszaesést jelentettek a tavalyi évben. A japán járműgyártó társaságok néhány éves csökkenő értékesítési szintjük után 2004-ben jelentős növekedést könyvelhettek el. A Toyota, a Honda és a – részben a Renault tulajdonában álló – Nissan tőzsdei árfolyamának növekedése a befektetőket is meglepte.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.