Ennek jelei már mutatkoznak. Idén, a párizsi Thermalies AquaExpo szakkiállításon három magyar víz is elnyerte a nemzetközi „ásványvíz Oscar-díjat”, az Eauscars-t. Nyert két debreceni cég, és ismét győzött a Szentkirályi. Ám nem is lennénk magyarok, ha közös örömünket nem rontaná el a torzsalkodás. Nem is mi lennénk, ha ahelyett, hogy örülnénk egymás sikereinek, nem indulna meg mindjárt az intrika és a másik lejáratásának igyekezete valami rosszul értelmezett piaci verseny jegyében. És sajnos ebben a nemtelen versengésben most bizony a Szentkirályi ásványvizet gyártó cég viszi a vezető szerepet.
Történt ugyanis, hogy idén, a párizsi világkiállításon született még egy eredmény. A szénsavas ásványvíz kategóriában a Veritas cég terméke ezüstérmet nyert, és ezzel az eredménnyel megelőzte ebben a kategóriában a Szentkirályit. Az eredmény kihirdetése után a Szentkirályi ásványvizet gyártó cég egyik tulajdonosa mindjárt kiállt a nyilvánosság elé, és azt nyilatkozta, üröm az örömben, hogy az idén csak hét gyártó indult a versenyen, és ebből négy volt magyar. Balogh Levente azt is hozzátette, hogy ebben az évben távol maradtak a multik, bezzeg tavaly, amikor ők nyertek, ott volt mindenki, és a termékük százötven indulóból nyerte el az első helyezést.
Ezek a mondatok eljutottak a világkiállítás főszervezőjének, Frederique Gayounak a fülébe is, aki értetlenségének adott hangot, ugyanis a tény ezzel szemben az, hogy tavaly 28 ásványvíz indult a versenyben, az idén pedig 31. A Balogh által említett százötvenes szám különösen érdekes, ugyanis ez a világkiállításon induló valamennyi termék számát jelenti, vagyis a gyógyfürdőkét, különböző fürdőfelszerelésekét is. Ami pedig a multikat illeti, nos, az idén ott volt a versenyen többek között a Nestlé, a Danon és a Coca-Cola is, és hogy ez mit jelent, ahhoz elég tudnunk azt, hogy a Perrier például a Danon tulajdonában van.
Frederique Gayou azt mondta, nem érti, miért nyilatkozik így Balogh Levente, amikor tavaly minden segítséget megkaptak a Thermalies AquaExpótól, lévén akkor a Szentkirályi volt az ismeretlen újonc.
Mindenesetre Magyarország számára igen jó hír ez a mostani három első díj, s különösen az a Veritas sikere, ugyanis ez a cég a legfontosabb, szénsavas kategóriában lett ezüstérmes. S ami még ennél is fontosabb, hogy a Acquarius-Aqua Kft. termékének a designja hatalmas sikert aratott. A Zenith International Ltd., a világ egyik legtekintélyesebb ásványvízszakfóruma a Perrier elé helyezte a Veritas üvegjét, és példaértékűnek nevezte a cég fejlesztését. Hasonlóképpen nyilatkozott Hevér György is, az ITD Hungary igazgatója, aki azt mondta, ezzel a designnal lehet csak betörni a világpiacra. Márpedig a Veritasnak éppen ez a célja: betörni a világpiacra. S az idei expó után a legtekintélyesebb szállodák keresték meg őket, hogy forgalmazni kívánják vizüket.
A történetből pedig az a legfőbb tanulság, hogy több legkisebb fiú van, aki elindul szerencsét próbálni, és sikert arat. És felettébb nem szép, ha az egyik legkisebb fiú megpróbálja lehetetlenné tenni a másikat, ahelyett, hogy örülne az ő sikerének is. Mert ha Magyarország tényleg víznagyhatalom lesz, amiben reménykedünk, s amire megvan minden esélyünk, akkor felesleges és káros egymás kárára érvényesülni. Jó lenne, ha ehhez tartaná magát a piac összes szereplője.
Holnap jön az igazi tél!