Ugyan a benzinárak alakulását elkeserítőnek tartja, nem tervez tiltakozó akciót a Fuvarozók Országos Demokratikus Szövetsége. Horváth Pál szerint jó lenne, ha a kormány „balhé” nélkül is belátná, mekkora kárt okoz a fuvarozóknak és a vállalkozóknak. A taxiscégeknél élő szerződések vannak, amelyeket nem lehet egyik napról a másikra megváltoztatni. De a kenyeret is ki kell szállítani a boltba, tehát az áremelkedés lényegében minden vállalkozást érint – hangsúlyozta a szervezet elnöke. Utalva a környező országok – például Szlovákia vagy Ausztria – benzináraira, Horváth Pál a kormány extraprofitjának nevezte az emeléséből származó adóbevételt. Ismeretes, a benzinár magasan 250 forint fölé emelkedett, s egyes hírek szerint a közeljövőben újabb drágulás várható. Bár Gyurcsány Ferenc korábban azt ígérte: ha az emelkedés átlépi a 250 forintos határt, a kabinet kompenzációt fizet, ebből nem lett semmi.
– Gondolkozni kell az abnormálisan magas benzinárak csökkentésének módozatain – nyilatkozta lapunknak Fodor Gábor. Az SZDSZ ügyvivője szerint a lehetséges megoldásoknál, mint amilyen a január 1-jétől hatályát vesztett kompenzációs rendelet újbóli bevezetése, azonban figyelembe kell venni a költségvetés helyzetét. A politikus ugyanakkor úgy vélte, hogy a magyar állam a környező országokhoz képest is nagyobb hasznot húz az üzemanyagárakból, ám ez – mint mondta – korábban is így volt. Fodor nem tart attól, hogy az 1990-es taxisblokádhoz hasonló belpolitikai feszültség alakulna ki a magas árak miatt, mivel akkor szokatlanul drasztikus mértékben, majdnem a duplájára emelték a benzinárakat.

A baloldal mindig rárontott saját nemzetére, Magyar Péter sem különb náluk