Áremelést hozhat a csipkártya

2005. 05. 19. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Húszmilliárd forintba kerül annak a csipkártyás rendszernek a bevezetése, amelyre a BKV Rt. már pályázatot írt ki, tíz-tizenöt évre eladósítva az évente 40-50 milliárdos hiánnyal küszködő közlekedési társaságot. A városvezetés ígéreteivel szemben a döntés szinte bizonyosan áremelést jelent majd, miközben fennáll a gyanú, hogy a nagy sietséggel meghirdetett tenderen a jelenlegi kormányhoz kötődő cég kerül hosszú időre bebetonozott pozícióba egy évvel a választások előtt – jelentette ki tegnap Kupper András, a fővárosi Fidesz–MKDSZ-frakció vezetője. Az esélyes társaságok közé sorolta a Siemenst és a MÁV Informatikát.
Fónagy János volt közlekedési miniszter, az Országgyűlés közlekedési albizottságának fideszes elnöke emlékeztetett: az Orbán-kormány 300 millió forintot különített el a Budapesti Közlekedési Szövetség (BKSZ) létrehozására, ám 2001-ben Demszky Gábor főpolgármester megakadályozta azt. – A sietősen kiírt pályázatnál kilóg a lóláb – húzta alá Fónagy, aki indokolatlannak tartja a lépést, hiszen a metrón kívül, a felszíni közlekedésben műszakilag is kétséges a rendszer alkalmazhatósága.
Vajda Pál (MSZP) főpolgármester-helyettes szerint a csipkártya a BKSZ, illetve a tarifaközösség megteremtésének az alapja, s ez nem választási kérdés. Közölte: a bliccelők számának jelentős csökkenésével évi 3-4 milliárdot takarítanának meg, s ez fedezné a kiadásokat.
– Valósítsd meg, finanszírozd, add vissza! – ezen az elven alapul a fejlesztés, a jövőbeni nyertes tíz évig üzemeltetheti a hálózatot, amelyet később kiterjesztenek a MÁV és a Volán járataira is. Áremelés nem várható, csipkártya-leolvasókat pedig buszokra és villamosokra is fel lehet szerelni – közölte lapunkkal Menyhért László, a BKV Rt. vezérigazgató-helyettese.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.