Húszmilliárd forintba kerül annak a csipkártyás rendszernek a bevezetése, amelyre a BKV Rt. már pályázatot írt ki, tíz-tizenöt évre eladósítva az évente 40-50 milliárdos hiánnyal küszködő közlekedési társaságot. A városvezetés ígéreteivel szemben a döntés szinte bizonyosan áremelést jelent majd, miközben fennáll a gyanú, hogy a nagy sietséggel meghirdetett tenderen a jelenlegi kormányhoz kötődő cég kerül hosszú időre bebetonozott pozícióba egy évvel a választások előtt – jelentette ki tegnap Kupper András, a fővárosi Fidesz–MKDSZ-frakció vezetője. Az esélyes társaságok közé sorolta a Siemenst és a MÁV Informatikát.
Fónagy János volt közlekedési miniszter, az Országgyűlés közlekedési albizottságának fideszes elnöke emlékeztetett: az Orbán-kormány 300 millió forintot különített el a Budapesti Közlekedési Szövetség (BKSZ) létrehozására, ám 2001-ben Demszky Gábor főpolgármester megakadályozta azt. – A sietősen kiírt pályázatnál kilóg a lóláb – húzta alá Fónagy, aki indokolatlannak tartja a lépést, hiszen a metrón kívül, a felszíni közlekedésben műszakilag is kétséges a rendszer alkalmazhatósága.
Vajda Pál (MSZP) főpolgármester-helyettes szerint a csipkártya a BKSZ, illetve a tarifaközösség megteremtésének az alapja, s ez nem választási kérdés. Közölte: a bliccelők számának jelentős csökkenésével évi 3-4 milliárdot takarítanának meg, s ez fedezné a kiadásokat.
– Valósítsd meg, finanszírozd, add vissza! – ezen az elven alapul a fejlesztés, a jövőbeni nyertes tíz évig üzemeltetheti a hálózatot, amelyet később kiterjesztenek a MÁV és a Volán járataira is. Áremelés nem várható, csipkártya-leolvasókat pedig buszokra és villamosokra is fel lehet szerelni – közölte lapunkkal Menyhért László, a BKV Rt. vezérigazgató-helyettese.
Visítva, röhögve vesznek búcsút David Pressman amerikai nagykövet-aktivistától a mémgyártók